0
از0 نظر

پارک ملت مشهد

    2345
    نمایش

    پارک یا بوستان ملت مشهد، تنها یکی از چندین پارک شهری و جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی است که محیط وسیع و فضای سرسبز و درختکاری شده آن می تواند به عنوان محل مناسبی برای استراحت و گذران اوقات فراغت تمامی سنین انتخاب شود. همچنین، این جاذبه انتخاب خوبی برای ورزش، پیاده روی، تفریح کودکان و ... خواهد بود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پارک ملت مشهد

    پارک ملت مشهد دارای مساحت ۷۲۰ هزارمترمربع بوده و مناظر زیبای طبیعی و دیدنی زیادی دارد. این پارک بزرگترین پارک مشهد و جزء زیباترین پارک های ایران به شمار میرود.

    تاریخچه پارک ملت مشهد

    پارک ملت مشهد در سال 1345 شمسی زمان سلطنت محمدرضا پهلوی تاسیس شده است. این بوستان در آن زمان توسط دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان‌های انگلستان طراحی شد ولی ساخت آن نهایتاً چندین سال بعد توسط مهندسین ایرانی به اتمام رسید.

    ویژگی‌ها پارک ملت مشهد

    بزرگترین چرخ فلک خاورمیانه در پارک ملت شهر مشهد در سال 1384 به بهره برداری رسید. این چرخ فلک با 250 تن ‏وزن قادر خواهد بود در یک دور کامل 448 نفر را به ارتفاع 80 متر بالا ببرد و سرنشینان این چرخ فلک قادر خواهند بود تمام ‏نقاط مشهد را ببینند.

    این چرخ فلک را بخش خصوصی و طی دو سال نصب و راه اندازی کرده است . گفتنی است چرخ فلک ‏پارک ملت مشهد پس از شهرهای لندن و توکیو سومین چرخ فلک بزرگ دنیا محسوب می شود.

    زمان مناسب بازدید پارک ملت مشهد

    با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

    سیمای عمومی پارک ملت مشهد

    در ضلع شرقی این بوستان (همجوار تقاطع آزادی) دریاچهٔ بوستان ملت مشهد هم قرار دارد که در پشت این دریاچه مجتمع جانبازان بوستان ملت راه اندازی شده‌ است و به صورت ۲۴ ساعته به ۱۵۰ نفر از جانبازان قطع نخاعی خدمات ارائه می‌دهد. در ضلع غربی بوستان (همجوار آزادشهر) زمین‌های ورزشی بوستان قرار گرفته‌است. این زمین‌ها شامل بزرگترین استخر روباز مشهد به مساحت ۱۲۵۰ مترمربع (طول ۵۰ متر و عرض ۲۵ متر و با عمق ۱ تا ۳ متر) با گنجایش ۴۰۰ نفر، زمین چمن فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس، پیست اسکی و... است. به علاوه دور تا دور بوستان، زمین مخصوص دویدن و ورزش قرار دارد.

    نکات مثبت پارک ملت مشهد

    باغ رز این پارک، قسمتی سرپوشیده از بوستان و ویژهٔ بانوان است که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی متنوعی است.

    امکانات ویژه پارک ملت مشهد

    در این پارک شاهد امکاناتی چون امکانات بهداشتی، مسجد، شهربازی، میادین ورزشی، مجتمع فرهنگی-هنری امام رضا، کتابخانه، استخر شنا و فضای سبز خواهید بود.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.