0
از0 نظر

پارک ملی کنتال

    1060
    نمایش

    پارک ملی کنتال که از مناطق مهم طبیعی استان آذربایجان شرقی است، با وسعت ۷۰۰۰ هکتار در شمال استان آذربایجان شرقی و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان واقع شده است. این منطقه با ویژگیهای خاص طبیعی از جمله پوشش گیاهی منحصر به فرد و وجود حیات وحش با گونه ‌های متنوع جانوری و همچنین واقع شدن در کنار رودخانه ارس و منطقه گسترده کیامکی از اهمیت ویژه برخوردار است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پارک ملی کنتال

    پارک ملی کنتال که از مناطق مهم طبیعی استان آذربایجان شرقی است، با وسعت ۷۰۰۰ هکتار در شمال استان آذربایجان شرقی و مرز بین المللی با جمهوری ارمنستان واقع شده است. 

    ویژگی‌ها پارک ملی کنتال

    پناهگاه حیات کیامکی ازسال ۱۳۵۲به عنوان منطقه حفاظت شده کیامکی توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست به تصویب رسیده و از سال ۱۳۵۴ به پناهگاه حیات وحش ارتقا یافته است و درسال ۱۳۹۰ منطقه کنتال به عنوان منطقه پارک ملی تصویب شد.

    تنوع گونه های گیاهی منطقه بیش از ۴۵۰ گونه بوده که گونه های شاخص گیاهی شامل: ارس، پده، افرا، داغداغان، بنه، گلابی وحشی، سنجد، گز، زرشک و نسترن هستند. تنوع گونه های جانوری پارک ملی کنتال حدود ۳۵۰ گونه بوده که گونه های شاخص جانوری شامل: کل و بز وحشی، قوچ و میش (گوسفند وحشی)، گراز، خرس قهوه ای، سیاه گوش، گربه وحشی، گربه جنگلی، پلنگ، روباه، شغال و گرگ می باشند.

    سیمای عمومی پارک ملی کنتال

    درحاشیه جنوبی رودخانه ارس واقع شده است. رودخانه‌ های دائمی، صخره‌ های زیبا، دره‌ های ژرف مناطق بدیع و چشمگیر همچنین تنوع زیستی بر اهمیت این منطقه افزوده است.

    زمان مناسب بازدید پارک ملی کنتال

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار مي باشد.

    پیشنهاد ویژه پارک ملی کنتال

    نزدیک ترین جاذبه های گردشگری

    قلعه علی بیگ مي باشد كه ميتوانيد از اين جاذبه بازديد كنيد.

    امکانات ویژه پارک ملی کنتال

    اين جاذبه چشمه آب نوشيدني دارد.

    سایر اطلاعات پارک ملی کنتال

    پارک ملی کنتال فاقد هر گونه سکونتگاه انسانی است و تعارضات مانند اراضی یا مستثنیات درآن حداقل بوده و هیچ گونه فعالیت معدنی یا صنعتی در این منطقه وجود ندارد، نزدیکی به رودخانه ارس و جاده نوار مرزی، مرزبندی طبیعی و انسان ساختی را برای ضلع شمالی این منطقه بوجود آورده است، بطوریکه این منطقه صخره ای و غیر قابل نفوذ و دارای شیب بالا است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای دسترسی به این منطقه پس از گذر از شهر سيه رود و در امتداد رودخانه مرزي ارس در موازات نوار مرزي ارمنستان و آذربايجان و در دره كنتال پاسگاه محيط باني كنتال قابل مشاهده است. کوه کمتال یا کنتال واقع در مسیر جاده جلفا به خدافرین بعد از شهر سیه رود و در کنار روستای نوجه مهر(میجمیر)که زیارتگاه سید محمد اقا در ان روستاست واقع شده است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.