0
از0 نظر

پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    7601
    نمایش

    پناهگاه حیات وحش سرخانکل در محدود تالاب بین المللی انزلی قرار دارد پناهگاه حیات وحش سرخانکل در غرب سلکه واقع شده که از طرف شمال به کانال ماهروزه و از طرف جنوب به روستاهای هندخاله، سیاه درویشان و از طرف شرق به رودخانه هندخاله و از طرف غرب به رودخانه تازه بکنده محدود می باشد. منطقه مذکور پوشیده از آزولا، سه کوله خیز، لاله تالابی و نیزار می باشد که گونه غالب گیاهی آن را نی و لوئی تشکیل می دهد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    پناهگاه حيات‌ وحش سرخانگل گیلان در محدود تالاب بين المللي انزلي قرار دارد كه مساحت آن در حدود 24/1214 هكتار و محيط آن در حدود 14/17 كيلومتر بوده است. پناهگاه حيات وحش سرخانكل در غرب سلكه واقع شده كه از طرف شمال به كانال ماهروزه و از طرف جنوب به روستاهاي هندخاله ، سياه درويشان و از طرف شرق به رودخانه هندخاله و از طرف غرب به رودخانه تازه بكنده محدود مي باشد . منطقه مذكور پوشيده از آزولا ، سه كوله خيز ، لاله تالابي و نيزار مي باشد كه گونه غالب گياهي آن را ني ، لوئي تشكيل ميدهد.

    ویژگی‌ها پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    از حيات وحش پناهگاه حيات وحش سرخانكل پرندگان مهاجر نظير قو ، غاز ، چنگر و انواع مرغابيها ، طاووسك ، يلوه ، كاكايي نيز در اين منطقه زمستانگذراني مي نمايند . منابع آبزي منطقه نيز دو نوع هستند ، ماهيان بومي عبارتند از : سوف ، هشترخان ، كپور ، سيم ، شوك ( اردك ماهي ) و ماهيان مهاجر از قبيل ماهي سفيد ، سفيد كولي و سياه كولي .

    سیمای عمومی پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    پوشش گياهي پناهگاه حيات‌ وحش سرخانگل گیلان به دليل تالابي بودن شامل سه بخش غوطه‌ور، شناور و حاشيه‌اي مي‌باشد.

    گياهان شناور كه قسمت اعظم آب منطقه را پوشانده‌اند شامل گياهاني است كه ريشه در داخل آب دارند و ساقه و برگ‌هايشان در سطح آب و يا خارج از آن مي‌باشد كه عمده‌ترين آن شامل سرخس آزولا، عدسك آبي كوچك، تراپ، لاله تالابي و پريوش كوچك مي‌باشد. گياهان حاشيه‌اي نيز كه بخش اصلي رويش و توليدمثل خود را در خارج از آب انجام مي‌دهند شامل اسپرغان و ني هستند.

    سایر اطلاعات پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    ارتفاع اين منطقه از سطح دريا 8/25 - متر مي‌باشد و عمق و سطح آب منطقه ثابت نبوده و به‌علت نوسانات آب درياي خزر و دبي رودخانه‌هاي ورودي متغيير مي‌باشد. حداقل دماي منطقه صفر و حداكثر دماي آن 28 درجه است.

    نکات منفی پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

     آلودگی بیوشیمیائی آب، تجمع حجم عظیم زباله، کم شدن عمق و خشک شدن مناطقی از این پناهگاه بدلیل ورود رسوبات حوضه آبریز بالادست تالاب، لایروبی غیر اصولی و عدم توجه و رسیدگی به مشکلات جاری دور نمای ناامید کننده ای را برای منطقه محجور و بی پناه سرخانکل ترسیم کرده است.

    زمان مناسب بازدید پناهگاه حیات‌ وحش سرخانگل گیلان

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل بهار است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.