2.6
از30 نظر

کاخ مرمر رامسر

    2695
    نمایش

    کاخ مرمر از زیباترین جاذبه‌های تاریخی ایران است و از جاهای دینی رامسر، عروس شهرهای شمال ایران به شمار می‌آید. این جاذبه دارای مجموعه‌ای متنوع از موزه‌ها نظیر موزه حمام قدیم، موزه اسناد، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه بین‌المللی عاج ایران است. کاخ مرمر رامسر به دستور رضاشاه در سال‌های ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۶ به‌عنوان استراحتگاهی برای خاندان سلطنتی بر روی تپه‌ای مشرف به دریا و جنگل‌های زیبای رامسر احداث شد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کاخ مرمر رامسر

    ساختمان کاخ مرمر در میان باغی به مساحت ۶۰۰۰۰ متر قرار دارد که اولین نهال‌های مرکبات اصلاح شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده‌است و یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران است. معماری این کاخ با زیر بنای حدود ششصد متر اثر مهندس هوانس غریبیان با نظارت معماران ایرانی و آلمانی آن روزگار است.

    تاریخچه کاخ مرمر رامسر

    این کاخ از آثار دوران پهلوی است و به دستور رضا شاه پهلوی در سال ۱۳۱۶ به بهره برداری رسید و تا انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه خانواده پادشاهی استفاده می‌شد.

    ویژگی‌ها کاخ مرمر رامسر

    پس از انقلاب، این کاخ تحت مالکیت بنیاد مستضعفان قرار گرفته و با عنوان تماشاگه خزر به صورت موزه برای عموم قابل بازدید است. آثار به نمایش در آمده در این موزه شامل مبلمان، شمعدان‌ها و بوفه‌های آنتیک، مجسمه‌های برنزی و مرمرین نفیس و تابلوهایی از هنرمندان مشهور جهان است.

    سیمای عمومی کاخ مرمر رامسر

    بنای کاخ از سنگ مرمر سفید رگه در با ایوانی دارای ۴ ستون حجاری شده از سنگ مرمر یکپارچه‌است و در دو سوی پلکان پشت کاخ، دو مجسمه مرمرین ببر قرار گرفته‌است. در ابتدای بنا یک تالار مرکزی قرار دارد که دربهای اتاق‌های جانبی به آن باز می‌شود.

    در محوطه جلوی کاخ درخت کاجی به بلندای۲۳ متر وجود دارد که در سال۱۳۹۲ خورشیدی کاشته شده است. این کاج به نام ۴ شاخ معروف است. ضخامت این درخت بیش از یک و نیم متر است.در حوض جلوی کاخ نیز حوض آبی رنگی وجود دارد که در آن تعدادی ماهی خاویار جهت تزیین نگهداری می شوند.

    زمان مناسب بازدید کاخ مرمر رامسر

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    سانس‌ها کاخ مرمر رامسر

    کاخ مرمر رامسر همه‌روزه به‌جز ایام سوگواری به روی گردشگران باز است. برای بازدید از این کاخ در نیمه اول سال از ساعت ۹ تا ۲۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ تا ۱۶ به این مجموعه مراجعه کنید.

    امکانات ویژه کاخ مرمر رامسر

    کافه و رستوران در جوار حمام، پارکینگ، بازارچه صنایع دستی، آلاچیق چوبی فروش سوغات در شرق فروشگاه، سرویس بهداشتی در جنوب شرق باغ، نمازخانه، مسیرهای بهسازی شده برای توان‌یابان، غرفه عکاسی و شیرینی‌فروشی از امکانات کاخ مرمر رامسر هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.