0
از0 نظر

کوه برز و منطقه سیاهچال

    3787
    نمایش

    کوه برز و منطقه سیاهچال، تنها يكي از چندين جاذبه بكر و طبیعی استان فارس به شمار می رود كه در مسير فيروزآباد به فراشبند و حدود 35 کيلومتري شهر فيروزآباد و شمال غربي آن قرار دارد. همه ساله بسياري از طبيعت گردان و علاقه مندان از اين جاذبه بازديد مي كنند و همچنين منظره این جاذبه با وجود پوشش گیاهی و جانوری متنوع خود مي تواند به عنوان سوژه مناسبي براي عكاسي انتخاب شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوه برز و منطقه سیاهچال

    سیاه چال نامی است که گذشتگان ما بر این قطعه زیبا از سرزمین ایران نهادند. قطعه ای که در واقع با از بین رفتن قطعه ای از بدنه خود به وجود آمده و هر نابودی فنا نیست و این را در سیاه چال به وضوح می توان دید.

    ویژگی‌ها کوه برز و منطقه سیاهچال

    در اطراف سیاه چال تا فاصله چند کیلومتری روی سر کوه دانه های ریزی مانند شن از جنس آلیاژ مس و آهن وجود دارد که هیچگونه سنخیتی با جنس خاک آنجا نداشته و به صورت پاششی در اطراف پخش است که نشان از برخورد شهاب سنگی عظیم دارد که ترکشش به اطراف پخش شده باشد و شاید این یک دلیل باشد.

    در پایین سیاه چال و همچنین در دیواره های آن چشمه های کوچکی وجود دارد که شاید در گذشته پر آب تر بوده و همچنین حفره ای در پایین یک سنگ بزرگ دیده میشود که نشان از وجود راههایی به لایه های زیرین است. شاید شسته شدن خاک لایه های زیرین سنگ های کوه و عاملی چون زلزله باعث به وجود آمدن این چاله شده باشد که البته با توجه به نوع سنگهای دیواره این عامل کمی دور از ذهن است.

    سیمای عمومی کوه برز و منطقه سیاهچال

    با دیدن این منظره، بهشتی را در ذهن خود تجسم میکنید که از دست این دنیا به این گوشه پناه آورده است. آرامش، هدیه این بهشت به شماست که با زیبایی هایش چشمان شما را نوازش می دهد. وجود منطقه ای پر از لاله های واژگون واقعا این سرزمین را فریبنده و زیبا می نمایاند.

    شرایط استفاده کوه برز و منطقه سیاهچال

    لازم به توضیح است که معمولا افراد علاقمند تحت عنوان گروههای کوهنوردی به این منطقه می روند، ولی این گروههای کوهنوردی میتواند در قالب گروههای خانوادگی نیز باشد و نیاز به تخصص بسیار بالای کوهنوردی ندارد.

    وسایل مورد نیاز کوه برز و منطقه سیاهچال

    بدلیل نیاز به پیاده روی حداقل دوساعته جوانب احتیاط را بعمل آورید و وسایل مورد نیاز از قبیل نوشیدنی و غذای سبک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات کوه برز و منطقه سیاهچال

    علاقمندان می بایست در منطقه سیاهچال احتیاط لازم را نسبت به احتمال وجود بعضی خزندگان مثل مار رعایت کنند.

    زمان مناسب بازدید کوه برز و منطقه سیاهچال

    با توجه به وضعیت آب و هوایی فارس، فصل بهار می تواند زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه هایش باشد.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    بعد از تنگ خرقه قبل از دشت کل و در واقع بین تنگ خرقه و دشت کل که حدودا 30 تا 35 کیلومتر از شهرستان فیروزآباد فاصله دارد، میتوانید به این طبیعت وحشی برسید. البته حدود دوساعت پیاده روی نیز نیاز دارد. هنگامی که از سمت تنگ خرقه به سمت باچون حرکت کنید، منطقه برز و سیاهچال در سمت راست شما قرار دارد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.