2.4
از3 نظر

کوه بزقوش 3303 متر

    3286
    نمایش

    رشته کوه بزقوش با ارتفاع 3,303 متر مناظر دیدنی فراوانی دارد. بزقوش شامل کوه هایی با شیب ملایم بوده و از سنگ های حاصل از غبارهای آتشفشانی مربوط به کوه های آتشفشانی سبلان و سهند تشکیل شده که حاوی معادن کشف نشده ای از مس هستند و وجود دانه های پیریت در این سنگ ها اهالی رو به یاد طلا میندازد. از نظر زمین شناسی این کوه ها خاستگاه کوهه ای دارند. دو قله به بلندی 3306 متر و 3100 متر در آن دیده می شوند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوه بزقوش 3303 متر

    کوهستان بزرگ بزقوش واقع در مرز استان اردبیل و آذربایجان شرقی به صورت یک رشته شرقی – غربی حد فاصل بستان آباد تا نزدیک بخش کیوی خلخال امتداد دارد.



    امکانات ویژه کوه بزقوش 3303 متر

    دراين منطقه بكر كوهستاني مكان هايي براي اسكان و برپائي چادر وجود دارد كه محل مناسبي براي آرامش مسافران و گردشگران خسته از زندگي شهري است.

    سایر اطلاعات کوه بزقوش 3303 متر

    در شرق روستا، تپه‌ای معروف به کول تپه (تپه خاکستر) وجود دارد که به آتشکده‌های باستانی آذربایجان منسوب است و اشیاء قدیمی زیادی در آن یافت شده است. ظاهراً، هسته اولیه روستا بر روی آن تپه و در کنار آتشکده استقرار یافته بود که در دوره‌های بعدی و به دلایل نامعلومی از بین رفته است.در این منطقه‌ی بکر کوهستانی، مکان‌هایی برای اسکان و برپایی چادر وجود دارد که محل مناسبی برای آرامش مسافران و گردشگران خسته از زندگی شهری است.

    پوشش آلاله و لاله‌های رنگارنگ و همچنین گیاهانی مانند گل گاوزبان، مرزه کوهی، کاکوتی، شیرین بیان و بلاغ اوتی با خواص دارویی، روح هر گردشگر تازه‌واردی را نوازش می‌دهد.

    ویژگی‌ها کوه بزقوش 3303 متر

    بلندترين قله بزقوش 3304 متر ارتفاع دارد و اين رشته كوه شريان آبهاي مهمي است كه از جبهه شمالي و جنوبي دو چاله وجلگه سراب و ميانه جريان مي يابد و به تلخه رود مي پيوندد.

    سیمای عمومی کوه بزقوش 3303 متر

    بزقوش شامل کوه هایی با شیب ملایم بوده و از سنگ های حاصل از غبارهای آتشفشانی مربوط به کوه های آتشفشانی سبلان و سهند تشکیل شده که حاوی معادن کشف نشده ای از مس هستند و وجود دانه های پیریت در این سنگ ها اهالی رو به یاد طلا میندازد.

    زمان مناسب بازدید کوه بزقوش 3303 متر

    بهترین زمان برای صعود، ماه‌های خرداد و تیر تا اواسط مرداد است. 

    نکات مثبت کوه بزقوش 3303 متر

    درابتداي اين تفرجگاه چشمه آبگرم اسبفروشان درنزديك دهكده اي به همين نام درجنوب غربي سراب ودامنه رشته كوههاي برقوش قرار گرفته كه درجه حرارت اين آبگرم بين 35 تا 75 درجه سانتي گراد درنوسان است. 

    آبگرم اسبفروشان داراي خواص درماني زيادي ازجمله پادرد، كمردرد بوده و به همين منظور جهت استفاده از آب آن استخري بنا شده است. 

    وسایل مورد نیاز کوه بزقوش 3303 متر

    وسایل مناسب کوهنوردی

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    از طریق جاده کوهستانی و بسیار دیدنی اردبیل به بستان آباد کمی پس از شهرستان بکر و سرسبز سراب به سمت جنوب وارد جاده اسب فروشان گردیده، به سوی خط الرأس سرسبز بزقوش حرکت می کنیم. آبادی در میان درختان بلند تبریزی و سایر درختان احاطه شده است. دشت های پهناوری از هر سو آبادی و دهکده های مجاور را در بر گرفته اند. هوا پاک و لطیف است و حرکت و جنب و جوش زیادی در دهکده به چشم می خورد. همه مشغول کار هستند. از سمت چپ نهر آب مسیر خود را به سمت خط الرأس پی ی گیریم. در تمامی طول مسیر گل های زرد و آبی و قرمز و جویباران و زنبورها به چشم می خورند. بهار آغاز شده است و رو به شکوفایی دارد. هوا گرم نیست و سرسبزی دشت تا افق گسترده شده است. قله به صورت خوابیده ای در سمت جنوب روی خط الرأس دیده می شود. از کنار آبشار زیبای کوچکی عبور کرده و از طریق یال شمالی قله به تدریج در شیبی بسیار ملایم، با عبور از چندین تپه ماهور کوچک و بزرگ بالا می رویم. سرانجام در نقطه ای که یال به خط الرأس می رسد کمی به سمت چپ ادامه مسیر می دهیم و به قله بزقوش می رسیم.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.