0
از0 نظر

کوه قزل ارسلان 3250 متر

    1321
    نمایش

     برج صخره اي قزل ارسلان یا کوه قزل ارسلان با  3250 متر ارتفاع در رشته کوه هاي الوند و در جناح شمالي اين سلسله جبال در شمال غربي شهر همدان قرار دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کوه قزل ارسلان 3250 متر

    قله قزل ارسلان توسط گردنه ای در قسمت جنوب شرقی به قله دائم برف به ارتفاع 3450 متر و از سمت شمال به قلل کوه کرکسین به ارتفاع 2959 متر و از جناح غربی به ارتفاعات 2549 متری سوخته متصل می شود.

    زمان مناسب بازدید کوه قزل ارسلان 3250 متر

    بهترین زمان برای صعود به قله قزل اسلان در اواخر اردیبهشت ماه و اوایل خردادماه است. با توجه به شرایط طوفانی حاکم بر رشته الوند و همچنین صخره ای بودن قله قزل ارسلان صعود بدان در زمستان با کمی مشکل به انجام می رسد.

    شرایط استفاده کوه قزل ارسلان 3250 متر

    از شهر همدان به سوی شمال به آبادی بزرگ مریانج و سپس با طی کردن 10 کیلومتر راه آسفالته به روستای برفین وارد می شویم. کوچه باغ های روستارا به سوی شمال غربی پیموده از باغ های سرسبزی که درختان زیادی دارند عبور می کنیم (1). در سمت چپ رودخانه بزرگ روستا، از طریق راه کاملاً مشخصی به تدریج خود را به یال قله تپه مانند دائم برف نزدیک کرده و سپس به جای صعود بر بلندای آن از مسیر مالرو در کمرکش کوه دائم برف به صورت تراورس تپه ها و دره های کوچک رو به سوی قله مخروطی و نوک تیز قزلارسالان در حالی رهسپاریم (2). که نمای زاویه دار جناح شرقی و جنوبی آن به خوبی مشخص می باشد. به تدریج ارتفاع مسیر بیشتر می شود. بر گردنه مرتفعی رسید (3) و از یال مضرس آن با گام های ممتد از لابهلای صخره ها خود را به بلندای قزل ارسلان می رسانیم. ارتفاعات بکر کرکسین با صخره های سیاه رنگ در شمال و کوه بزرگ دائم برف و قله مخروطی کلاغ لان در افق جنوبی قابل رؤیت هستند. روستاهای زیبادی از فراز قله دیده می شوند و دشت های تویسسرکان را تا امتداد دامنه های زاگرس به خوبی می توان دید. هوای سرد شده است و لکه های کوچک ابر جای خود را به ابراهای سیاه رنگی داده اند

    ویژگی‌ها کوه قزل ارسلان 3250 متر

    در فصل زمستان احتمال ریزش بهمن در این منطقه وجود دارد.

    سیمای عمومی کوه قزل ارسلان 3250 متر

    این قله از زیباترین و تماشایی ترین قله های رشته کوه الوند است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

    وسایل مورد نیاز کوه قزل ارسلان 3250 متر

    اگر به قصد کوهنوردی و صعود به قله از این جاذبه بازدید می کنید باید وسایل مورد نیاز کوهنوردی را با خود به همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    پیاده روی

    کوچه باغ های روستارا به سوی شمال غربی پیموده از باغ های سرسبزی که درختان زیادی دارند عبور می کنیم (1). در سمت چپ رودخانه بزرگ روستا، از طریق راه کاملاً مشخصی به تدریج خود را به یال قله تپه مانند دائم برف نزدیک کرده و سپس به جای صعود بر بلندای آن از مسیر مالرو در کمرکش کوه دائم برف به صورت تراورس تپه ها و دره های کوچک رو به سوی قله مخروطی و نوک تیز قزلارسالان در حالی رهسپاریم (2). که نمای زاویه دار جناح شرقی و جنوبی آن به خوبی مشخص می باشد. به تدریج ارتفاع مسیر بیشتر می شود. بر گردنه مرتفعی رسید (3) و از یال مضرس آن با گام های ممتد از لابهلای صخره ها خود را به بلندای قزل ارسلان می رسانیم. ارتفاعات بکر کرکسین با صخره های سیاه رنگ در شمال و کوه بزرگ دائم برف و قله مخروطی کلاغ لان در افق جنوبی قابل رؤیت هستند. روستاهای زیبادی از فراز قله دیده می شوند و دشت های تویسسرکان را تا امتداد دامنه های زاگرس به خوبی می توان دید. هوای سرد شده است و لکه های کوچک ابر جای خود را به ابراهای سیاه رنگی داده اند

    ماشین شخصی

    از شهر همدان به سوی شمال به آبادی بزرگ مریانج و سپس با طی کردن 10 کیلومتر راه آسفالته به روستای برفین وارد می شویم.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    سخت ( صعود با استفاده از طناب )
    خیلی سخت ( صعود حرفه ای )
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها