0
از0 نظر

کویر جندق

    2015
    نمایش

    جندق از توابع شهرستان خور است که در ۳۵۰ کیلومتری شمال شرقی اصفهان و ۲۲۰ کیلومتری شرق نائین قرار دارد.شترسواری، رمل‌ های شنی و حیات وحش منحصربه‌فرد از جاذبه‌های کویر جندق است. تفريحات كوير جندق ؛اسكي روي ماسه و شتر سواري مي باشد.این منطقه کویری دارای تنگه‌ها و باتلاق‌های نمکی است و در همسایگی ریگ جن واقع‌شده است. بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه فصل پاييز و زمستان مي باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کویر جندق

    کویر جندق، یکی از کویرهای دیدنی اصفهان است.حیات‌وحش جندق هم با کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه معمولی و روباه شنی، گرگ، عقاب و البته پلنگ و یوزپلنگ جذابیت‌های خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است.

    تاریخچه کویر جندق

    شهر جندق در زمانهای گذشته در مسیر شاه راه ارتباطی کاروان گذر جندق به بیدستان قرار داشته و کاروانهایی که از سمت جنوب ایران قصد عزیمت به ری و شمال کشور را داشته‌اند، قبل از عبور از دریای کویر در جندق اتراق می کرده‌اند.

    زمان مناسب بازدید کویر جندق

    بهترين زمان براي بازديد از اين جاذبه نيمه ي دوم سال مي باشد.

    سیمای عمومی کویر جندق

    وجود مسیل های خشک و بعضا باتلاقی در این منطقه اشکال فرسایشی زیبایی ایجاد کرده است که در نوع خود قابل توجه است. این مسیلها در هنگام بارندگی جریانهای سیلابی را از خود عبور داده و این جریانها باعث فرسایش و عمیق تر شدن این مسیلها میشوند.

    از مناطق زیبای این منطقه می توان به گود محمود اشاره کرد. این گود دارای تپه های پراکنده مخروطی شکلی است که در دشتی فاقد پوشش گیاهی ایجاد شده اند و دارای مناظر زیبایی است.

    وسایل مورد نیاز کویر جندق

    قمقمه،چادر،لباس گرم،پتوي نازك،بالشت كوچك،كرم ضد آفتاب،عينك آفتابي،كلاه لبه دار،پاور بانك جيبي،پوتين مناسب براي پياده روي در كوير و...

    سایر اطلاعات کویر جندق

    این منطقه کویری دارای تنگه‌ها و باتلاق‌های نمکی است و در همسایگی ریگ جن واقع‌شده است. کویرهای پراکنده و باتلاق‌هاینمک در این منطقه به‌ وفور به چشم می‌خورند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    دسترسی به این منطقه از طریق جاده خاکی در غرب شهرستان جندق و سپس کال شور جندق امکان پذیر است. لازم به ذکر است به دلیل باتلاقی بودن منطقه حرکت در این مسیر بدون راهنمای آشنا به منطقه توصیه نمیشود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.