3.3
از4 نظر

کویر چاه غیب هامون

    2408
    نمایش

    کوير چاه غيب يا چاله چاه غيب، تنها یکی از چندین جاذبه گردشگري طبيعي استان سیستان و بلوچستان است که در 50 کيلومتري جنوب غربي شهرستان خاش قرار دارد. از نظر موقعيت جغرافيايي اين کوير از شمال غربي به کوه نادر, از غرب به کوه حشايز, از جنوب غربي به کوه هاي تنکان, هله لان, کوه تنگ و کوه مرغک, از جنوب به چاه شاهي و از شرق به بيابان هاي خاش محدود مي شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات کویر چاه غیب هامون

    ارتفاع آن از سطح آبهای آزاد 1450 متر می باشد که تقریبا در تمام نقاط کویر یکسان است و 2600 متر زیر قله آتشفشانی تفتان قرار دارد .کویر چاه غیب بوسیله رشته کوههای بلندی محصور شده است. سنگهای تشکیل دهنده اطراف ارتفاعات این چاله از نوع سنگهای آذرین هستند. در قسمت شمالی این کویر جزیره ای وجود دارد که تقریبا شبیه به جزیره سرگردان در دریاچه نمک آران و بید گل می باشد که بلند ترین نقطه آن 4690 فیت ارتفاع دارد.

    سطح این کویر بوسیله صفحات باد کرده وسیع و حوزه ای خیس محدودی پوشیده شده است. بر روی بعضی نقشه ها این کویر دریاچه هامون نامیده شده است که نشاندهنده آن است که سطح این کویر در گذشته خیلی نزدیک بوسیله دریاچه فصلی پوشیده بوده است.

    شرایط استفاده کویر چاه غیب هامون

    به علت نبودن باتلاق در اطراف این کویر براحتی می توان به صورت آف رود وارد دریاچه شد . شایان ذکر است که در قسمت غرب کویر باتلاقهایی با درصد چسبندگی کم وجود دارند . حرکت با suv بر روی این قسمت پیشنهاد نمی شود. مسیر اول از شهرستان خاش پس از طی مسافت 44 کیلومتر وارد جاده خاکی چاه شاهی شوید . قبل از ورود به منطقه با نیروی انتظامی شهرستان خاش هماهنگی های لازم را به عمل آورید .

    زمان مناسب بازدید کویر چاه غیب هامون

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.