0
از0 نظر

گنبدهای نمکی بستک

    18
    نمایش

    گنبد نمکی بستک در روستای داربست از توابع شهر بستک واقع شده‌اند و مساحت آن چیزی حدود ۴۵۰ هکتار است. این سنگ‎ها بر اثر فرسوده شدن سنگ‎های گنبدی و ناودیس‎های حاشیه‎ای در طول میلیون‌ها سال تشکیل شده‌اند. گنبدهای نمکی بستک، ترکیبی از خاک‌های سرخ، نمک، مارن، سنگ‌های آتش‎فشانی اسیدی و سنگ‎های سازند هستند و این تنوع، باعث ایجاد ترکیب رنگ بسیار زیبا در این گنبد شده است. با دیدن گنبدهای نمکی، شاهد رنگین‌کمانی از رنگ‌های زیبا خواهید بود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات گنبدهای نمکی بستک

    گنبد نمکی بستک در روستای داربست از توابع شهر بستک واقع شده‌اند و مساحت آن چیزی حدود ۴۵۰ هکتار است. این سنگ‎ها بر اثر فرسوده شدن سنگ‎های گنبدی و ناودیس‎های حاشیه‎ای به وجود آمده‎اند. این گنبد نمکی، به جز پتانسیل‌های توریستی برای گردشگران، زیستگاه گونه‎های حیات‌وحش است و می‎توان از نمک استخراجی آن می‎توان در صنایعی مانند حفاری، صنایع پلاستیکی، نساجی و داروسازی استفاده کرد.

    زمان مناسب بازدید گنبدهای نمکی بستک

    فصل پاییز و زمستان که هوا سرد است، جنوب کشور حال و هوای بهاری پیدا می‌‌کند و زمان مناسبی برای سفر به گنبدهای نمکی بستک هستند.

    زمان مناسب بازدید گنبدهای نمکی بستک

    فصل پاییز و زمستان که هوا سرد است، جنوب کشور حال و هوای بهاری پیدا می‌‌کند و زمان مناسبی برای سفر به گنبدهای نمکی بستک است.

    وسایل مورد نیاز گنبدهای نمکی بستک

    هنگام بازدید از گنبدهای نمکی بستک، کفش مخصوص طبیعت‌گردی و لباس مناسب آب و هوای هرمزگان را بپوشید و موبایل، پاوربانک، دوربین عکاسی، کمک‌های اولیه، کرم ضدآفتاب، عینک دودی، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    ویژگی‌ها گنبدهای نمکی بستک

    نام گنبدهای نمکی بستک در سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی قرار گرفت و در سال ۱۳۹۴ بعد از استخراج نمک از این گنبدها، بخشی از گنبد تخریب و به دنبال آن، مجوز استخراج نمک باطل شد.

    گنبدهای نمکی بستک، ترکیبی از خاک‌های سرخ، نمک، مارن، سنگ‌های آتش‎فشانی اسیدی و سنگ‎های سازند هستند و این تنوع، باعث ایجاد ترکیب رنگ بسیار زیبا در این گنبد شده است.

    تاریخچه گنبدهای نمکی بستک

    گنبدهای نمکی بستک، در طول میلیون‌ها سال تشکیل شده‌اند.

    پیشنهاد ویژه گنبدهای نمکی بستک

    آرامگاه شیخ احمد شیخ راشد، کاروانسرای بستک و مدرسه مصطفویه، از جاذبه‌های نزدیک به گنبدهای نمکی بستک هستند که پیشنهاد می‌کنیم به آنها هم سر بزنید.

    شرایط استفاده گنبدهای نمکی بستک

    باتوجه به اینکه، همه ما در مقابل حفاظت از منابع طبیعی مسئول هستیم، از هرگونه آسیب زدن به گنبدهای نمکی بستک، مثل ایجاد خراش، ریختن زباله و... پرهیز کنید.

    سیمای عمومی گنبدهای نمکی بستک

    گنبدهای نمکی بستک، آمیخته‌ای از رنگ‌های متفاوت است و با دیدن آنها شاهد رنگین‌کمانی از رنگ‌های زیبا خواهید بود.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای دسترسی به گنبدهای نمکی بستک، ابتدا لازم است به شهر بستک بروید و بعد از جاده‌ فرعی در امتداد جنوب غربی حرکت کنید تا به روستای داربست برسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها