4
از2 نظر

آبشار اوگینک نیکشهر (آبشار گرپشت)

    1005
    نمایش

     آبشار اوگينک نیکشهر که برخی آن را با نام محلی گر پشت می شناسند، تنها یکی از چندین جاذبه طبیعی و آبشار تماشایی موجود در سيستان و بلوچستان است که با 80 متر ارتفاع در فاصله 3 کيلومتري غرب روستاي اوگينک از توابع بخش لاشار شهرستان نيکشهر قرار گرفته و خودنمایی می کند. این آبشار، بزرگترين آبشار سيستان و بلوچستان بوده و در میان چند کوه خودنمایی می کند.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات آبشار اوگینک نیکشهر (آبشار گرپشت)

    بخش لاشار یکی از بخش‌های شهرستان نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان ایران است. آب و هوای بخش لاشار در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان(نمی) و بادهای باران آور غربی(مدیترانه‌ای) در فصل زمستان در این منظقه موجب ریزش پراکنده باران می‌شود. ساخت جاده ترانزیتی چابهار - ایرانشهر- زاهدان- میلک و عبور آن از حوزه شهرستان نیکشهر فرصت بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده تا از مناظر طبیعی و روستاهای سرسبز بخش لاشار دیدن کنند.

    آبشارها و چشمه‌های آبگرم شیرآباد یا پوتاپ، با مناظر زیبا و دیدنی رودخانه آن واقع در فاصله ۱۵ کیلومتری محور ترانزیتی نیکشهر به ایرانشهر در محل دو راهی شرق روستای هریدوک،روستای کوپچ با طبیعت پر جلوه وسوزندوزی منحصربه‌فردش وآبادی کشیگان با طبیعت و رودخانه زیبا در جنوب روستای کوبچ قرار دارد جای زیبا برای تفریح و سرگرمی است.

    ویژگی‌ها آبشار اوگینک نیکشهر (آبشار گرپشت)

    روستای تنگ سرحه و روستای پیپ با طبیعت بکر و چشم اندازهای طبیعی و انواع پوشش گیاهی، وجود گیاهان دارویی، انواع پرندگان وحشی، نخلستانها، چشمه‌های آب در دامنه کوه، رودخانه تنگ سرحه با داشتن صخره‌ها و استخرهای طبیعی و سرسبزی طبیعت آن، گوشه‌ای از جذابیت‌های بخش لاشار نیکشهر است.

    آبشار گواتامیچ در شرق روستای پیپ به فاصله دو کیلومتری جاده ترانزیت نیکشهر به ایرانشهر و روستای گردشگری بغدان با طبیعت زیبا و دل انگیز و وجود رودخانه پرآب و مناظر دیدنی، باغات میوه‌های گرمسیری و سردسیری در حاشیه رودخانه با چشم اندازهای طبیعی از مناطق بسیار دیدنی برای دوستداران ورزش کوهنوردی و طبیعت گردان است.

    سیمای عمومی آبشار اوگینک نیکشهر (آبشار گرپشت)

    با بازدید از این آبشار، شاهد منظره ای بکر و تماشایی خواهید بود که می تواند به عنوان محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت و سوژه خوبی برای عکاسی انتخاب شود.

    زمان مناسب بازدید آبشار اوگینک نیکشهر (آبشار گرپشت)

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسب تری برای بازدید از جاذبه های این استان هستند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.