0
از0 نظر

جزیره مطاف

    5
    نمایش

    جزیره مطاف (مُطاف) در 30 کیلومتری بندر دیر، در نزدیکی جزایر سه گانه نخیلو، ام الکرم و تحمادون واقع شده است. مسیر جزیره مطاف از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده و زمین آن در بخش شمالی، شنی و قسمت‌های جنوبی، باتلاقی است. جزیره مطاف، توده‌ای از ماسه با ۱۵ کیلومتر طول و ۱ تا ۲ کیلومتر عرض است. این جزیره، هنگام مد زیر آب می‌رود و زمان جزر بیرون می‌آید. فاصله مطاف تا جزیره نخیلو حدود 2 کیلومتر و تا ام الکرم 5 کیلومتر است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات جزیره مطاف

    جزیره مطاف (مُطاف) در 30 کیلومتری بندر دیر، در نزدیکی و سمت جنوبی جزایر سه گانه نخیلو، ام الکرم و تحمادون واقع شده است. مسیر جزیره مطاف از شمال غربی به جنوب شرقی کشیده شده و زمین آن در بخش شمالی، شنی و قسمت‌های جنوبی، باتلاقی است. نام جزیره مطاف از کلمه طوف گرفته شده و معنی دور زدن و چرخیدن می‌دهد. کلمه طواف نیز از همین ریشه است.

    پیشنهاد ویژه جزیره مطاف

    فاصله مطاف تا جزیره نخیلو حدود 2 کیلومتر و تا ام الکرم 5 کیلومتر است و پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این جزیره‌ها هم وقت‌تان را خالی کنید.

    زمان مناسب بازدید جزیره مطاف

    بوشهر در فصل‌های پاییز و زمستان هوای معتدلی دارد و زمان مناسبی برای سفر و گشت و گذار در جزیره مطاف است.

    ویژگی‌ها جزیره مطاف

    جزیره مطاف توده‌ای از ماسه با ۱۵ کیلومتر طول و ۱ تا ۲ کیلومتر عرض است. این جزیره، هنگام مد زیر آب می‌رود و در زمان جزر بیرون می‌آید. اگر دریانوردان به منطقه آشنا نباشند یا طوفانی بیاید، قایق‌های ماهی‌گیری زیادی را در این ناحیه به گل می‌نشینند و از آن جایی که قبلا چنین اتفاقی افتاده است، عنوان‌هایی مثل محل پر حادثه ناخدایان، مثلث برمودا و دام مرگ روی این جزیره گذاشته‌اند.

    سایر اطلاعات جزیره مطاف

    آبزیان مرغوبی مانند میگوی ببری و ماهیانی مثل راشگو و حلوا سفید و شوریده و ماهی‌های دیگری که شهرت جهانی دارند، در مطاف و مناطق نزدیک آن وجود دارند. سمت جنوبی این جزیره، لنگرگاه مناسبی هنگام بادهای شمالی برای صیادان و شناورهای تجاری به شمار می‌آید.

    وسایل مورد نیاز جزیره مطاف

    هنگام رفتن به جزیره مطاف، کفش راحتی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، پاوربانک، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کیسه زباله، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی لازم است به ۳۰ کیلومتری بندر دیر بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها