0
از0 نظر

روستای شیب دراز

    22
    نمایش

    روستای شیب دراز در ۷۰ کیلومتری جنوب قرارگرفته است و علت نامگذاری روستا، شیب تند آن به سمت دریا است. جزیره هنگام در نزدیکی این روستا قرار دارد و و زیستگاه و محل تخم‌گذاری لاک‌پشت پوزه عقابی است. روستای شیب دراز در بهمن ماه ۱۳۹۰، با وسعت ۶۰ هکتار با حمایت برنامه تسهیلات محیط‌زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. فصول خنک سال، زمان مناسبی برای سفر به این روستا است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید روستای شیب دراز

    هنگام رفتن به روستای شیب دراز، کفش راحتی و لباس مناسب فصل را بپوشید و آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کیسه زباله، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    مشخصات روستای شیب دراز

    روستای شیب دراز در ۷۰ کیلومتری جنوب قرارگرفته است و علت نامگذاری روستا، شیب تند آن به سمت دریا است. جزیره هنگام در نزدیکی این روستا قرار دارد و و زیستگاه و محل تخم‌گذاری لاک‌پشت پوزه عقابی است.

    تاریخچه روستای شیب دراز

    روستای شیب دراز در بهمن ماه ۱۳۹۰، با وسعت ۶۰ هکتار با حمایت برنامه تسهیلات محیط‌زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌است.

    ویژگی‌ها روستای شیب دراز

    تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این روستا باعث شده تا گردشگران زیادی به روستای شیب دراز سفر کنند. جانورانی مثل پرستوی دریایی، سلیم، فلامینگو، کفچه نوک، عقاب ماهیگیر، سبزه قبا، کاکایی، آبچلیک و... در این روستای توریستی وجود دارند.
    مردم بومی این روستا، در تولید صنایع دستی، مهارت ویژه‌ای دارند و با سفر به روستای شیب دراز می‌توانید انواع گلابتون‌دوزی، خوس‌دوزی، شک‌بافی، سیس‌بافی، کپوبافی، لچک‌سازی، توربافی، گرگوربافی، سبدبافی، گلیم‌بافی و تزیینات روی انواع صدف و… را بخرید و به رونق اقتصاد مردم محلی کمک کنید.

    سیمای عمومی روستای شیب دراز

    ساحل شیب دراز، زیستگاه آبزیان متعدد و مختلفی است که برخی از آبزیان در فصل خودشان به ساحل می‌آیند. مثلا آبزیانی مانند تلال، خرچنگ، هامور، شیر ماهی، سفره ماهی، لاک‌پشت، گدیر، سنگ سر، تابستان‌ها خودشان را به ساحل می‌رسانند و در زمستان آبزیانی مثل صافی، ماهی مرکب، کرفه، یوبو، سفره ماهی از نوع گادوم و کوسه راهی ساحل می‌شوند.

    پیشنهاد ویژه روستای شیب دراز

    وجود اقامتگاه‌های مختلف در این روستا باعث رونق روستای شیب دراز شده است و می‌توانید در اقامتگاه، سکونتی چند روزه داشته باشید و همینطور از سوغاتی‌های متنوعی که حاصل کار مردم محلی است، خریداری کنید.

    سایر اطلاعات روستای شیب دراز

    طبق سرشماری‌های سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا معادل ۵۰۷ نفر (۱۴۱ خانوار) بود. چند سال است که لاکپشت ها، مسافت های طولانی از اقیانوس را طی می‌کنند تا در خاک ماسه‌ای این سواحل تخم گذاری کنند. بنابراین لاکپشت های عقابی، هر سال از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت به روستای شیب دراز قشم می‌روند.

    وسایل مورد نیاز روستای شیب دراز

    هنگام رفتن به روستای شیب دراز، کفش راحتی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، آب آشامیدنی، دوربین عکاسی، موبایل و پاوربانک همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به بخش شهاب در ۷۰ کیلومتری قشم بروید. با کمک خودروهای اجاره‌ای یا تاکسی‌های جزیره هم لازم است فاصله 31 کیلومتری از جزیره قشم را طی کنید و بعد از آن در جاده شهرک کورزین جدید، به سمت جاده شیب دراز حرکت کنید تا به این روستا برسید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها