0
از0 نظر

غار آزادخان محلات

    17
    نمایش

    غار آزادخان محلات در غرب شهرستان محلات و در شمال روستای سنجه‌باشی واقع شده است و آب فراوانی در اثر بارندگی از سقف غار در کف آن وجود دارد. غار آزادخان محلات یک غار باستانی به‌حساب می‌آید و در سردرب غار یادبودی از ظل سلطان (سلطان مسعود میرزا، فرزند ارشد ناصرالدین شاه) و آقاخان محلاتی (حسنعلی شاه محلاتی، داماد فتحعلیشاه قاجار) حک شده‌است. داخل تالار از سنگ‌ها و ستون‌های مختلف پوشیده شده و در گوشه و کنار تالار اسکلت‌هایی به چشم می‌خورد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات غار آزادخان محلات

    غار آزادخان محلات در غرب شهرستان محلات و در شمال روستای سنجه‌باشی واقع شده است و آب فراوانی در اثر بارندگی از سقف غار در کف آن وجود دارد.

    تاریخچه غار آزادخان محلات

    غار آزادخان محلات یک غار باستانی به‌حساب می‌آید و در سردرب غار یادبودی از ظل سلطان (سلطان مسعود میرزا، فرزند ارشد ناصرالدین شاه) و آقاخان محلاتی (حسنعلی شاه محلاتی، داماد فتحعلیشاه قاجار) حک شده‌است.

    ویژگی‌ها غار آزادخان محلات

    طول دهلیز غار، ۴۲ متر است و تالار هم ۶۱۵۶ متر مساحت دارد.

    سیمای عمومی غار آزادخان محلات

    داخل تالار از سنگ‌ها و ستون‌های مختلف ‌و زیبای استلاگمیت و استلاکتیت، پوشیده شده و در گوشه و کنار تالار اسکلت‌هایی به چشم می‌خورد.

    زمان مناسب بازدید غار آزادخان محلات

    اگر قصد غارنوردی دارید، بهترین زمان فصل بهار است.

    وسایل مورد نیاز غار آزادخان محلات

    برای بازدید از غار آزادخان محلات، باید وسايل فنی غارنوردی مثل کفش مخصوص، هدلمپ یا چراغ پیشانی، کلاه، جوراب و دستکش، محافظ زانو و آرنج، کیف کمری، کمک‌های اولیه، غذا و نوشیدنی همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات غار آزادخان محلات

    در زمان حمله‌ آزادخان افغان به ایران و مطالبه‌ مالیات از بنیاد علی ‌بیک، فرمانروای محلات مالیات را نپرداخت و همین باعث شروع جنگ می‌شود. فرمانروای محلات همراه با عده‌ای از مردم به غار پناه می برند اما آزادخان دهانه غار را مسدود می‌کند و همگی جان می‌سپارند.

    پیشنهاد ویژه غار آزادخان محلات

    باتوجه به اینکه غار آزادخان محلات در روستای سنجه‌باشی قرار دارد، پیشنهاد می‌کنیم اوقاتی را هم برای روستاگردی اختصاص دهید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای رسیدن به غار آزادخان محلات، اول باید از میدان سرداران وارد جاده خمین– محلات شوید. بعد از طی مسیر سه کیلومتری، وارد جاده‌ای فرعی شوید که در سمت راست جاده قرار دارد. غار در منطقه سفید دره در نزدیکی روستای سنجه‌باشی قرار گرفته‌است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    سرپوشیده
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها