0
از0 نظر

مدرسه سعادت بوشهر

    13
    نمایش

    مدرسه سعادت از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بوشهر است که حداقل باید یک بار آن را دید. این بنا با نام مدرسه سعادت مظفری هم شناخته می‌شود. درحال‌حاضر، مدرسه تاریخی سعادت به عنوان مرکز فرهنگی تاریخی کاربری دارد و هرسال گردشگران فراوانی را به سمت خود جلب می‌کند. مدرسه سعادت دو بخش دارد؛ بخش جدید که مختص دانش‌آموزان است و بخش تاریخی فرهنگی آن شامل اتاق‌هایی می‌شود که عکس‌هایی از دانش‌آموزان و مفاخر در آن وجود دارد و مخصوص بازدید گردشگران است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    تاریخچه مدرسه سعادت بوشهر

    احمدخان دریابیگی در دوران قاجار در سال 1278 هجری شمسی اولین مدرسه نوین را ساخت و امروز این بنا را با نام مدرسه سعادت بوشهر می‌‌شناسیم که از نظر تاریخی، مادر مدارس جنوب ایران به حساب می‌آید.

    مدرسه سعادت بوشهر به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران در تاریخ 11 بهمن 1378 با شماره ثبت 2578 به ثبت رسید. درحال‌حاضر، این مدرسه تاریخی به عنوان مرکز فرهنگی تاریخی کاربری دارد و هرسال گردشگران فراوانی را به سمت خود جلب می‌کند.

    مشخصات مدرسه سعادت بوشهر

    مدرسه سعادت از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بوشهر است که حداقل باید یک بار آن را دید. این بنا با نام مدرسه سعادت مظفری هم شناخته می‌شود. افرادی مثل آقایان محمدباقر بهبهانی، شیخ محمد حسین سعادت برادرش، شیخ عبدالکریم سعادت از اولین معلم‌های مدرسه سعادت بوشهر بودند. روز 18 اسفند سالروز تاسیس این مدرسه بود که مردم بوشهر نیز برای قدردانی از مدرسه سعادت و موسسان و معلمان آن، را روز ملی بوشهر نامیدند.

    سایر اطلاعات مدرسه سعادت بوشهر

    دکتر ایرج نبی پور عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی در بوشهر و خلیج فارس می‌نویسد:

    «درمدرسه سعادت بوشهر نیز که همسنگ دارالفنون تهران بود تلاشی صورت گرفت که آن را به یک کالج تخصصی ارتقاء دهند. سند با ارزشی در آرشیو سری اسناد مدرسه سعادت است که نشان می‌دهد تلاشی برای آموزش پزشکی در مدرسه سعادت نیز به انجام رسیده‌است. همچنانکه در دارالفنون، طب پس از یک سال آموزش تئوری به صورت بالینی در بیمارستان آموزش می‌دادند.

    اکنون در آرشیو تاریخی کتابخانه مدرسه سعادت، ۳۶ جلد کتاب تخصصی علوم پزشکی در زمینه بیماری‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، چشم پزشکی، آناتومی، فیزیولوژی، پاتولوژی و بیوشیمی بالینی موجود است که ۳۱ جلد از این کتب به زبان فرانسه بوده که در سال‌های ۱۸۲۳ الی ۱۸۷۵ میلادی در پاریس به چاپ رسیده‌اند. از این رو، شهر بوشهر نیز در راستای تأسیس نهادهای آموزش پزشکی مدرن نیز پیشرو بوده‌است.»

    ویژگی‌ها مدرسه سعادت بوشهر

    مدرسه سعادت دو بخش دارد؛ بخش جدید که مختص دانش‌آموزان است و بخش تاریخی فرهنگی آن شامل اتاق‌هایی می‌شود که عکس‌هایی از دانش‌آموزان و مفاخر در آن وجود دارد و مخصوص بازدید گردشگران است. در بخشی از مجموعه تاریخی فرهنگی این مدرسه، گالری هنری سعادت واقع شده است که علاوه بر تماشای صنایع دستی و هنری، امکان خرید محصولات را هم دارید.

    وسایل مورد نیاز مدرسه سعادت بوشهر

    هنگام رفتن به مدرسه سعادت بوشهر، کفش راحتی و لباس مناسب فصل را بپوشید و پاوربانک، آب آشامیدنی، دوربین عکاسی، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    زمان مناسب بازدید مدرسه سعادت بوشهر

    پیشنهاد ما برای بازدید از این جاذبه تاریخی، فصول خنک سال یعنی پاییز و زمستان یا اوایل فصل بهار است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها