0
از0 نظر

گور دلمن

    13
    نمایش

    گور دلمن یکی از جاذبه های تاریخی بوشهر است که در جزیره خارک قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی زیادی در این جزیره وجود دارند که می‌توانید با استفاده از برنامه ریز هوشمند سفر در سایت بزنیم بیرون با آنها آشنا شوید. بر فراز کوهستان، دو تخته سنگ بزرگ به شکل ضربدری قرار گرفته‌اند که به گور یا قبر دلمن معروف هستند. طبق گفته گیرشمن، باستان‌شناس فرانسوی، قدمت گور دلمن به هزاره‌ یکم پیش از میلاد مسیح، یعنی حدود سه هزار سال پیش برمی‌گردد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات گور دلمن

    گور دلمن یکی از جاذبه های تاریخی بوشهر است که در جزیره خارک قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی زیادی در این جزیره وجود دارند که می‌توانید با استفاده از برنامه ریز هوشمند سفر در سایت بزنیم بیرون با آنها آشنا شوید. بر فراز کوهستان، دو تخته سنگ بزرگ به شکل ضربدری قرار گرفته‌اند که به گور یا قبر دلمن معروف هستند.

    زمان مناسب بازدید گور دلمن

    اگر قصد دارید به بوشهر سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت، از اوایل آبان تا آذر یا دی و بهمن به بوشهر بروید و از گور دلمن دیدن کنید. شما می‌توانید قبل از تاریک شدن هوا این جاذبه را ببینید.

    تاریخچه گور دلمن

    طبق گفته گیرشمن، باستان‌شناس فرانسوی، قدمت گور دلمن به هزاره‌ یکم پیش از میلاد مسیح، یعنی حدود سه هزار سال پیش برمی‌گردد.

    ویژگی‌ها گور دلمن

    دلمن‌ها ابنیه‌ها و گورهای ابتدایی است که با تخته سنگ‌های بزرگ و بدون استفاده از ملاط ساخته می‌شدند و با عنوان عمومی دولمن یا دلمن معروف هستند.

    وسایل مورد نیاز گور دلمن

    باتوجه به اینکه گور دلمن در طبیعت واقع شده است، کفش مناسب و لباس مخصوص فصل بپوشید و عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب و موبایل همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات گور دلمن

    مردم محلی از این گور با عنوان «خواهران» یاد می‌کنند. اهالی بومی این دو سنگ را دو خواهر می‌دانند که برای حفاظت از خود در برابر بیگانه‌ها از خدا خواستند تا آنها را به شکل دو سنگ دربیاورد و به این دلیل است که این گور به این شکل درآمده است.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها