0
از0 نظر

چشمه دیمه

    0
    نمایش

    چشمه دیمه، از جاذبه‌های طبیعی و چشمه‌های دیدنی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. آب زلال و جاری این چشمه، خواص بسیاری دارد و از این رو مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. اغلب بازدیدکنندگان از آب چشمه دیمه برای مصارف درمانی مختلف مانند پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و درمان سنگ کلیه، استفاده می‌کنند. با بازدید از چشمه دیمه کوهرنگ، شاهد چشم‌اندازی زیبا و تماشایی خواهید بود که می‌تواند محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت باشد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید چشمه دیمه

    با توجه به وضعیت آب و هوایی چهارمحال و بختیاری، فصل بهار، اواخر تابستان و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    مشخصات چشمه دیمه

    اگر در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری، قصد گذران اوقات فرغت در محیطی آرام و دیدنی را دارید، چشمه دیمه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این جاذبه در تفرجگاهی سرسبز و زیبا قرار گرفته و آب زلال جاری در آن از خواص فراوانی برخوردار است. بازدید از این جاذبه، همواره مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌گیرد.

    ویژگی‌ها چشمه دیمه

    از ویژگی‌های چشمه دیمه می‌توان به خاصیت آب جاری در آن اشاره کرد که از آب‌های کاربردی و پر‌خاصیت‌ترین جهان به شمار می‌رود. آب چشمه دیمه، سرشار است از املاح و مواد معدنی مانند کلسیم است و می‌تواند برای مصارف درمانی از جمله پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و درمان سنگ کلیه، مفید باشد.

    سیمای عمومی چشمه دیمه

    با بازدید از این جاذبه زیبا، شاهد محیطی زیبا و سرسبز خواهید بود که در آن انواع امکانات لازم برای مسافران و گردشگران فراهم است. راه دسترسی آسفالته، سکوی نشیمن، آلاچیق و سرویس بهداشتی در این تفرجگاه‌ وجود دارد.

    شرایط استفاده چشمه دیمه

    برای رسیدن به چشمه دیمه باید از شهر چلگراد شهرستان کوهرنگ حدود ۱۰ کیلومتر فاصله بگیریم و روستای دیمه سر بزنیم.

    نکات مثبت چشمه دیمه

    بهتر است بدانید آب این چشمه به دلیل خواص درمانی که دارد به کارخانه آب معدنی کوهرنگ برده می‌شود. سپس، هم برای داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به خارج از کشور صادر می‌شود.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای بازدید از چشمه دیمه، خودرو شخصی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ابتدا باید به ۱۰ کیلومتری شمال غربی شهر چلگرد، مرکز شهرستان کوهرنگ، رفته و سپس به روستای دیمه سر بزنید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    شب‌گردی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها