0
از0 نظر

چشمه کوهرنگ

    0
    نمایش

    چشمه کوهرنگ، از جاذبه‌‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود. این چشمه زیبا، سرچشمه اصلی کارون و زاینده رود است که آب از دامنه‌های زردکوه سرچشمه گرفته و به دو شاخه تقسیم می‌شود. شاخه اول پس از پشت سر گذاشتن مسیری طولانی، به دریاچه سد کوهرنگ ریخته و از تونل اول کوهرنگ وارد زاینده رود می‌شود. سپس، شاخه اصلی رود کوهرنگ را تشکیل داده و در نهایت به سد کارون ۴ می‌ریزد. در اطراف چشمه کوهرنگ پوشش گیاهی متنوعی دیده می‌شود.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید چشمه کوهرنگ

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری فصل بهار، اواخر تابستان و اویل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    شرایط استفاده چشمه کوهرنگ

    برای رسیدن به این چشمه باید ابتدا فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد تا فارسان را پیموده شود و سپس با طی مسیر ۵۰ کیلومتری به شهر چلگرد می‌رسید.

    مشخصات چشمه کوهرنگ

    چشمه کوهرنگ، جاذبه‌ای زیبا در استان چهارمحال و بختیاری است که به عنوان سرچشمه اصلی کارون و زاینده رود معرفی می‌شود. آب این چشمه از دامنه‌های زردکوه سرچشمه گرفته و به دو شاخه تقسیم می‌شود. شاخه اول پس از گذر از پیچ و خم‌های فراوان به دریاچه سد کوهرنگ می‌ریزد و از تونل اول کوهرنگ وارد زاینده رود می‌شود. سپس، شاخه اصلی رود کوهرنگ را تشکیل داده و در نهایت به سد کارون۴ می‌ریزد.

    سیمای عمومی چشمه کوهرنگ

    با بازدید از چشمه کوهرنگ، شاهد سقوط آبی زلال و خروشان از بالای کوه‌های صخره‌ایی خواهید بود.

    نکات منفی چشمه کوهرنگ

    متاسفانه، امروزه به دلیل هم‌زمانی عواملی مانند کاهش شدید میزان بارش، خشکسالی‌های متعدد و عدم وجود ذخایر برفی؛ بیش از نیمی از آب چشمه کوهرنگ خشک شده‌است.

    امکانات ویژه چشمه کوهرنگ

    در نزدیکی این چشمه، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پیست اسکی، دشت لاله‌های واژگون، رود کوهرنگ، رودبازفت، چشمه کوهرنگ، چشمه دیمه، آبشار شیخ علیخان، تونل کوهرنگ و غار یخی چما از جمله این جاذبه‌ها هستند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای بازدید از چشمه کوهرنگ می توانید بخشی از مسیر را با خودرو شخصی طی کنید. ابتدا فاصله ۳۰ کیلومتری شهرکرد تا فارسان را پیموده شود و سپس باید مسیر ۵۰ کیلومتری به شهر چلگرد را طی کرد.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها