اقامتگاه بوم گردی تهمینه تربت حیدریه

    ( از 0 نقد و بررسی )
    0

    درباره اقامتگاه بوم گردی تهمینه تربت حیدریه

    اقامتگاه بوم گردی تهمینه در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه و در مجموعه تاریخی رباط علیا قرار دارد. شهر تربت حیدریه در ۱۴۵ کیلومتری مشهد واقع شده و از جهات مختلف به شهرستان های تربت جام، کاشمر، نیشابور، مشهد  و فریمان منتهی می شوداین بوم گردی یک کاروانسرای قدیمی با حجره های سنتی و یک موزه است که در آن چند آسیاب قدیمی  سریش وجود دارد

    • تعداد بازدید

      41

    • موقعیت

      تربت حیدریه

    • تعداد طبقه

    • تعداد اتاق

    • تحویل اتاق

    • تخلیه اتاق

    • پیشنهاد کاربران

      %100 از 4 رای

    میانگین نظر بقیه نسبت به اقامتگاه بوم گردی تهمینه تربت حیدریه

    مشخصات

    بوم گردی تهمینه دارای ۲ فضای اقامتی مدرن و سنتی ست. قسمت سنتی که همان کاروانسراست، دارای ۳ اتاق ۴ نفره، ۱ اتاق ۲ نفره، ۱ اتاق ۸ نفره و ۱ اتاق ۱۲ نفره می باشد که سرویس خواب در تمامی آن ها کف خواب بوده و از بخاری گازی، چراغ علاء الدین، شومینه هیزمی و بخاری کنده ای بعنوان سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده می شود. اتاق ۱۲ متری این مجموعه بصورت ۴ حجره ی متصل به یکدیگر است و توالت اختصاصی نیز دارد. سایر اتاق ها به دلیل حفظ معماری سنتی فاقد سرویس بهداشتی بوده و مسافران می بایست از توالت ایرانی، فرنگی و حمام مشترک که در کنار اتاق ها تعبیه شده استفاده کنند.

    ویژگیها

    از سایر امکانات این اقامتگاه می توان به راهنمای تور، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی و اینترنت، سفره خانه سنتی و چایخانه اشاره کرد. همچنین یک مطبخ مجهز با تمامی امکانات قبیل اجاق گاز، یخچال، ظروف آشپزی و ظروف غذا خوری سفالی و مسی در اختیار مسافران قرار دارد. گردشگران در بوم گردی تهمینه می توانند در صورت تمایل و با هماهنگی قبلی انواع غذاهای محلی منطقه از جمله قورمه گوسفندی، کشک و بادمجان، کشک زرد، قروتی، میرزا قاسمی، زرشک پلو و انواع خورشت ها به همراه برنج ایرانی سفارش داده و لذت ببرند.

    سیمای عمومی

    فضای مدرن این بوم گردی دارای ۱ هال پذیرایی ۱۰۰ متری و ۲ اتاق خواب، ۲ تخت، سیستم گرمایشی (بخاری گازی)، توالت ایرانی، فرنگی، حمام و آشپزخانه بوده و در مجموع ظرفیت ۲۰ مسافر را دارد.

    پیشنهاد ویژه

    زعفران و ابریشم محصولاتی ست که بر اهمیت این شهر افزوده و موجب رونق صنعت در تربت حیدریه شده است.

    امکانات ویژه

    شهرستان تربت حیدریه دارای جاذبه های بسیاری ست که گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها به این شهر سفر می کنند. مجموعه قطب الدین حیدر، کاروانسرای طبسی، موزه مردم شناسی، خانه امینی، حمام حاجی رئیس، مزار بوری آباد، منطقه گردشگری رودخانه حصار و آبشار رود معجن برخی از این جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی هستند.

    سایر اطلاعات

    فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم : فاصله تا مرکز شهر مشهد : ۱۵۶ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه ) فاصله تا فرودگاه بین المللی مشهد : ۱۵۴ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه ) فاصله تا ایستگاه راه آهن تربت حیدریه : ۱۳.۴ کیلومتر ( ۳۰ دقیقه ) فاصله تا پایانه مسافربری تربت حیدریه : ۵.۴ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه ) فاصله تا مجموعه قطب الدین حیدر : ۱.۴ کیلومتر ( ۳ دقیقه ) فاصله تا حمام حاجی رئیس : ۱.۲ کیلومتر ( ۳ دقیقه ) فاصله تا باغ ملی : ۱.۹ کیلومتر ( ۵ دقیقه ) فاصله تا پارک کوهستانی پیشکوه : ۳.۵ کیلومتر ( ۸ دقیقه ) فاصله تا منطقه گردشگری رودخانه حصار ( بایگ ) : ۲۳.۵ کیلومتر ( ۲۲ دقیقه ) فاصله تا کاروانسرای لاری : ۱.۲ کیلومتر ( ۳ دقیقه ) فاصله تا آتشکده بازه هور : ۸۰.۴ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵ دقیقه )
    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟
    این نزدیکی کجا بگردیم ؟
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگر فکر می کنی که یه مورد واسه کجا‌بمونیم سراغ داری و ما معرفیش نکردیم . تو می تونی دس بکار شی و به همه دوستان معرفیش کنی. دمتم گرم

    معرفی یه کجا‌بمونیم جدید