راه های مبارزه با کمردردهای ناشی از نشستن های طولانی مدت در اتومبیل

به گزارش بزنیم بیرون ، حتی اگر شما مبتلا به کمردردهای مزمن هم نباشید، نشستن طولانی مدت در خودرو باعث می شود تا عضلات و گاهی حتی مهره های کمرتان درد بگیرد. این موضوع در سفرهای طولانی بیشتر حس می شود و بعضا سفر را به کام انسان تلخ می کند. اما اگر به چند نکته توجه کنید حتما این مشکل کمتر گریبان تان را خواهد گرفت.

1- اول از همه باید صندلی تان را تنظیم کنید. اگر راننده خودرو هستید باید صندلی تان را در فاصله ای از فرمان قراردهید که در حالی که دست های تان به صورت قیچی روی فرمان است و زانوی تان هم خم نشده است، بدون خم کردن پشت تان برفرمان مسلط باشید. اگر هم به عنوان سرنشین هستید باید فاصله صندلی تان ا طوری تنظیم کنید که به زانو های تان فشارنیاید و در عین حال زانوهای تان پایین تر از سطح ران قرار نگیرد. زیرا این کار باعث فشار به گودی کمرتان می شود.

2- تنظیم پشتی صندلی هم بسیار مهم است. باید از قراردادن پشتی صندلی به حالت عمود و با زاویه 90درجه اجتناب کنید. بهتر است این زاویه کمی بیشتر از 90 باشد. البته نه آنقدر زیاد که باعث انحنای ستون مهره های تان شود.

3- اگر دچار گودی کمر هستید، یک بالش کوچک که اگر طبی باشد بهتر است می توانید در پشت کمرتان در محل اتصال پشتی صندلی به کفی، قرار دهید.

4- داشتن حالتی یکنواخت می تواند عضلات و مهره های شما خسته کند پس هر یک ربیکبار سعی کنید تغییری هرچند کوچک در پوزیشن تان داشته باشید و به عضلات پشت تان، شانه، ساق پا ویا حتی پنجه تان حالت کششی بدهید. اگر پشت فرمان هستید می توانید هرازگاهی با شل تر گرفتن فرمان به خودتان کمک کنید.

5- از رانندگی به مدت طولانی تا جایی که می توانید پرهیز کنید و هر دو، سه ساعت یکبار به خود استراحت دهید. این کار هم لذت سفر را برای تان دوچندان می کند، هم مانع خستگی چشم و خدایی ناکرده تصادف می شود و هم باعث می شود تا کمردرد نگیرید.

6- داشتن کیسه آب گرم در سفر از ملزوماتی است که می تواند کمک بزرگی به هنگام بروز دردهای عضلانی باشد.

 یادتان باشد اگر بدنی ورزیده داشته باشید و در طول سال ورزش کنید، کمتر دچار دردهایی همچون کمردرد یا گرفتگی عضلات در سفر می شوید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.