پروازهای طولانی و مصائب آن؛ ٩ راهکار خواندنی

برخی افراد عاشق پرواز هستند. برخی از مردم منتظر سفرهای طولانی هواپیما هستند، جایی که دیگران ممكن است از آن ترس و وحشت داشته باشند. اما صرف نظر از این که شما چه شخصیتی دارید، مشکلاتی وجود دارد که هر کسی مسافر هواپیما باشد و بتواند آن‌ها را حل كند، سفر خود را بسیار خوشایند خواهد كرد. مشكلات ممكن است ساده شوند ولی گاهی حل نمی‌شوند. اگر شما از قبل بدانید كه با چه چیزی قرار است روبرو بشوید، قطعا بهتر می‌توانید با این موضوع كنار بیاید.

١. فضای محدود بعضی صندلی‌ها

در پروازهای اقتصادی یا اصطلاحا اكونومیك یكی از مشكلات، فضای محدود صندلی شماست كه به‌ویژه در پروازهای بلندمدت بیشتر اذیت‌كننده است. در ادامه ما چند راهكار برای اینكه این حس خود را تعدیل كنید به شما پیشنهاد می‌كنیم.

اطمینان حاصل كنید كه نورهای غیرضروری بالای سرتان را تا حد ممکن، خاموش هستند. نورپردازی زیاد حس خفگی شما را مخصوصا از زاویه بالا، بیشتر خواهد كرد. همین طور می‌توانید قسمت‌های جلو و كنار صندلی كه معمولا فضایی برای قرار دادن مجله‌ها و روزنامه و بقیه وسایل است را در صورت عدم نیاز خالی كنید. اصولا صندلی‌های خالی در بخشی كه مهمانداران می‌نشینند‌، وجود دارد و شاید با رایزنی بتوان یكی از آن‌ها را نصیب خود كرد یا حتی اگر در بخش راهرو نشسته‌اید و ردیف پشتی صندلی خالی دارد، خواهش كنید كه صندلی شما را عوض كنند تا مورد قبول واقع می‌شود.

٢. همسایه مزاحم

مزاحمت در صندلی های هواپیما اشكال مختلفی دارد. كسی كه خروپف می كند، كسی كه خوابش برده و فضای شما رو تنگ كرده و ... اما متداول‌ترین شكل این مزاحمت افراد مزاحمی هستند كه می خواهند تمام زمان پرواز را با شما گفتگو كنند. در خیلی از موارد این اتفاق، آن چیزی نیست كه شما می خواهید در نتیجه راحت‌ترین راه استفاده از هدفون است .

همیشه یك هدفون همراه‌تان باشد، حتی اگر چیزی از آن پخش نمی‌شود. باز هم اگر دیدید که شخص مورد نظر اصرار به ادامه مكالمه دارد، مودبانه به او بگویید که می‌خواهید در طول پرواز به کتاب صوتی خود گوش بدهید.

٣. ایجاد مزاحمت برای صندلی‌های كناری 

هنگامی که در کنار پنجره یا صندلی میانی هستید، ممکن است خوشایند نباشد كه هر بار عذرخواهی كرده و از شخصی بخواهید که هنگام استفاده از دستشویی رد شوید. بنابراین بهتر است در شروع پرواز، آب زیاد و مایعات ننوشید. در غیر این صورت هر ده دقیقه یک‌بار نیاز دارید از دستشویی استفاده كنید.

٤. كم آبی

هر چند زیاد نوشیدن آب دردسرساز است، كم نوشیدن آن هم در پروازهای طولانی می‌تواند مشكل‌ساز شود. در این پروازها بدلیل وجود فشار هوا در مدت طولانی امكان دهیدراته شدن بدن شما وجود دارد.

پیشنهاد ما به شما آن است که هم آب بنوشید و هم از مرطوب‌كننده‌ها استفاده كنید. اینگونه پوست‌تان پس از آنکه هوای نامطبوع هواپیما آن را خشک کرد، تسکین می‌یابد.

٥. نفخ / گاز

مردم اغلب به این فکر نمی‌کنند که چگونه تغییرات فشار هوای محیط می‌تواند باعث نفخ شود. اما اگر در آن موقعیت بوده‌‌اید، در جریان هستید كه بسیار رایج است.

راه حل آن است که سعی کنید در فرودگاه و كمی قبل از آن از خوردن سدیم‌های گازدار یا غذاهای بسیار شور خودداری کنید. در داروخانه‌ها نیز قرص‌هایی یافت می‌شود که می‌توانند از این امر جلوگیری کنند.

٦. درد

نشستن در یک صندلی كوچك در دراز مدت می‌تواند باعث درد و گرفتگی شود. اگرچه توصیه می‌کنیم زیاد همسایه و صندلی كناری خود را اذیت نكنید اما در زمان‌های طولانی، راه رفتن در عرض هواپیما و حتی بالا و پایین رفتن از پله‌های بین بخش‌های مختلف؛ هم از خسته شدن ماهیچه‌ها هنگام نشستن زیاد جلوگیری می‌كند و هم از لخته شدن خون در طولانی مدت.

٧. کسل شدت

شاید این چیزی نباشد که شما در ابتدای امر به آن توجه كرده باشید و دوست داشته باشید كه همه چیز بدون سر و صدا باشد، اما در یک پرواز طولانی قطعا بی‌حوصله می‌شوید. کارهای زیادی وجود ندارد که بتوانید انجام دهید اما به همراه داشتن تلفن همراه یا لپ تاب شخصی در این مسیر كمک‌كننده خواهد بود.

همچنین بسیاری از پروازها دارای وای فای هستند! شبکه تلفن همراه بسیار گران است، بنابراین می‌توان از این امكان نیز استفاده كرد. هر چند از قبل خیلی روی آن حساب باز نكنید چون ممكن است كه مقدار و سرعت آن پاسخگو نباشد.حتی می توان فیلم هایی كه برای شما در نظر گرفته شده را تماشا كنید. برخی از پادکست های تلفن همراه و كتاب های صوتی مطمئن ترند.

٨. احساس رهاشدگی و اضطراب

هنگامی که هیچ ارتباطی با زمین ندارید و ناگهان پرواز می‌کنید، احساس گسیختگی و رها شدن ممكن است منجر به اضطراب شما شود. تنها راه حل آن است که با تمرکز کافی نفس بکشید یا بخوابید. همه نمی‌توانند در هواپیما بخوابند اما اگر بتوانید سر خود را پایین بیاورید و فقط برای چند ساعت به پرواز فكر نكنید، انواع موضوعات جذاب برای فكر كردن وجود دارد. پس بهترین زمان است كه به آن‌ها فكر كرده و حواس خود را از موقعیتی كه در آن هستید پرت كنید. در نتیجه کل پرواز نسبتاً بدون درد و اضطراب خواهد گذشت.

٩. ترس

این آشکار است: برخی از مردم از پرواز می‌ترسند.

با مراجعه به پزشک و صحبت با او برخی از داروهای ضد اضطراب تجویز می‌شود که ممکن است پرواز را برای شما آسان‌تر کند. در صورت عدم موفقیت، برخی از افراد با هیپنوتیزم و مدیتیشن این مشكلات را برای خودشان آسان می‌كنند.

باید همیشه در نظر داشته باشید كه تصادف و صانحه‌های هوایی وجود دارند ولی به مراتب از سوانح جاده‌ای، ریلی و حتی دریایی كمتر هستند. در حقیقت امن‌ترین نوع سفر، سفرهای هوایی هستند. در آخر بهترین راه حل برای مشکل ترس از پرواز، تمركز بر مقصد و برنامه‌ریزی‌هایی كه دارید است تا بتوان از و مسیر نیز لذت برد.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.