چگونه با سالمندان سفر کنیم؟

ممکن است برای هر فردی پیش بیاید یا تصمیم بگیرد همراه با پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود، سفر کند. سفر با سالمندان و یک همسفر خوب برای آن‌ها بودن، نیازمند شرایط ویژه‌ای است اما لذت حضور در کنارشان ارزشش را خواهد داشت.

ما در ادامه قصد داریم چند نکته ساده برای سفر با سالمندان را در اختیارتان قرار دهیم. نکاتی که تنها با رعایت آن‌ها بتوانید از سختی سفر بکاهید، تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خود و همسفران برجا بگذارید و یک خاطره زیبا خلق کنید.

 

1.   برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی اولین قدم برای انجام هر کاری است و قطعا اهمیت آن هنگامی که قصد سفر دارید، بیشتر خواهد بود. درمورد سفر با سالمندان بهتر است هنگام برنامه‌ریزی با آن‌ها صحبت کنید و اجازه دهید مقصد و نوع وسیله نقلیه را آن‌ها انتخاب کنند. چراکه در ابتدا باید محیط و شرایط مناسب برای آن‌ها فراهم باشد تا به بقیه همسفران هم خوش‌ بگذرد.

2.   در انتخاب مقصد دقت داشته باشید

اگر قرار است همسفر سالمند داشته باشید، نمی‌توانید هر مقصدی را برای سفر انتخاب کنید و باید با توجه به شرایط جسمی و روحی آن‌ها تصمیم بگیرید.

برای مثال امکانی که مسیرهای طولانی و صعب العبور یا آب و هوای خیلی سردی دارند، انتخاب مناسبی برای شما نخواهند بود و بهتر است به فکر مقصدی آرام باشید.

3.   هماهنگی‌های لازم را انجام دهید

هنگام سفر با سالمندان، بهتر است کارهایی مانند تهیه بلیط وسایل نقلیه برای ساعت مناسب و رزرو اتاق هتل را تا جایی که امکان دارد از قبل انجام دهید تا در مقصد مشکلی برایتان پیش نیاید و آرامش بیشتری داشته باشید.

بهتر است با فرودگاه و محلی که قصد اقامت در آن را دارید، هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. اینگونه از امکاناتی که برای سالمندان قرار داده‌اند، استفاده می‌کنید. برای مثال اگر هنگام سفر هوایی نیاز به ویلچر و واکر دارید، باید از قبل با آژانسی که برایتان بلیط رزرو کرده و همچنین با فرودگاه هماهنگ کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

4.   وسایل مورد نیاز را فراموش نکنید

بستن چمدان از مهم‌ترین بخش‌های سفر است و اگر قرار است با سالمند همسفر باشید، اهمیت این مسئله بیشتر می‌شود. برای آن که مشکلی پیش نیاید و وسیله‌ای را فراموش نکنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از وسایل مورد نیاز خود و همسفرتان لیستی تهیه کرده و مطمئن شوید که تمامی وسایل را در چمدان قرار داده‌اید.

مدارک پزشکی، دارو‌ها، لوازم بهداشتی، لباس مناسب از مهم‌ترین مواردی هستند که باید با دقت آن‌ها را در چمدان قرار دهید.

5.   بار خود را سنگین نکنید

از آنجایی که سالمندان آهسته‌تر راه می‌آیند، مدت بیشتری در مسیر هستید و وظیفه حمل چمدان‌ها و وسایل برعهده‌ی شماست، بهتر است حواستان به وزن و تعداد چمدان‌ها باشد. تا حد امکان از قرار دادن وسایل سنگین و غیرضروری در چمدان خودداری کنید.

6.   به وعده‌های غذایی دقت کنید

سالمندان باید غذای تازه و سالم بخورند پس رستوران‌های مطمئن را انتخاب کنید و از خوردن فست فود بپرهیزید. بهتر است حواستان به فاصله وعده‌های غذایی باشد که‌ طولانی نشود. همچنین، مقداری خوراکی سالم به عنوان میان وعده در کیف دستی، همراه خود داشته باشید.

7.   احتمالات را در نظر بگیرید

این احتمال وجود دارد که شما هنگام بازید از یک جاذبه گردشگری و در میان جمعیت یکدیگر را گم کنید. راه حلی که برای اینگونه اتفاق‌ها وجود دارد آن است که حتما در آغاز سفر، شماره تماس خود و آدرس و شماره تماس هتلی که در آن اقامت دارید را بر روی یک کاغذ نوشته و به همراه مقداری پول به همسفر خود بدهید تا در صورت لزوم از آن استفاده کند و نگرانی پیش نیاید.

Waves Waves Waves

دوست داری یه مقاله بنویسی

اگه فکر می‌کنی حرفی برای گفتن داری، می‌تونی یه مقاله کاربردی یا جذاب برای سایت بنویسی.