0
از0 نظر

امامزاده میر محمد حنفیه

    16
    نمایش

    امامزاده میر محمد حنفیه در جزیره خارک قرار دارد و عده‌ای نسبت ایشان را فرزند امام علی (ع) و بانویی به نام «خوله بنت جعفر بن قیس» از طایفه‌ بنی حنفیه ذکر می‌کنند. قدمت بقعه به قرن هشتم هجری قمری برمی‌گردد. آرمگاه میرمحمد حنفیه دو گنبد هرمی و دایره ای شکل دارد که روی فضایی با مساحت ۲۰ مترمربع قرار گرفته و شخصی به نام علی بن حسین بخارایی، این اثر تاریخی را ساخته و دو گنبد هرمی شکل و گنبدی دایره‌ای و کوچک را طرحی و اجرا کرده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات امامزاده میر محمد حنفیه

    امامزاده میر محمد حنفیه در جزیره خارک قرار دارد و عده‌ای نسبت ایشان را فرزند امام علی (ع) و بانویی به نام «خوله بنت جعفر بن قیس» از طایفه‌ بنی حنفیه ذکر می‌کنند.

    تاریخچه امامزاده میر محمد حنفیه

    قدمت بقعه امامزاده میر محمد حنفیه به قرن هشتم هجری قمری برمی‌گردد. کارشناسان معماری می‌گویند بنای آرامگاه در سال ۷۳۸ هجری قمری، در دوره سلجوقی ساخته شده است.

    ویژگی‌ها امامزاده میر محمد حنفیه

    امامزاده میر محمد حنفیه در تاریخ ۱۶ آذرماه ساه ۱۳۷۷ هجری خورشیدی، به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسید. آرمگاه میرمحمد حنفیه دو گنبد هرمی و دایره ای شکل دارد که روی فضایی با مساحت ۲۰ مترمربع قرار گرفته است. شخصی به نام علی بن حسین بخارایی، این اثر تاریخی را ساخته و دو گنبد هرمی شکل و گنبدی دایره‌ای و کوچک را طرحی و اجرا کرده است. نمونه‌های شبیه به این بنا در بغداد و مناطق نزدیک به خلیج فارس دیده می‌شود. برای ساخت بنای بقعه از آجر، گچ و آهک و نیز سنگ‌های محل استفاده کرده‌اند.

    وسایل مورد نیاز امامزاده میر محمد حنفیه

    هنگام رفتن به امامزاده میر محمد حنفیه، کفش راحتی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، وجه نقد، آب آشامیدنی، خوراکی‌های لازم، کیسه زباله، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب، همراه داشته باشید.

    زمان مناسب بازدید امامزاده میر محمد حنفیه

    بوشهر در فصل‌های پاییز و زمستان، هوای معتدلی دارد و زمان مناسبی برای سفر و گشت و گذار است.

    سایر اطلاعات امامزاده میر محمد حنفیه

    بارگاه میرمحمدحنفیه از زمان قدیم، نه تنها مورد توجه مردم شیعه و سنی این شهر قرار گرفت بلکه گردشگران هندی و پاکستانی هم ارادت خاصی داشتند و هزینه‌های مورد نیاز امامزاده را فراهم می‌کردند.

    سیمای عمومی امامزاده میر محمد حنفیه

    کاشی‌های ستاره‌ای هشت ضلعی، تزئینات فضای داخلی آرامگاه را تشکیل داده‌اند و روی کاشی‌ها تاریخ ۷۳۸ هجری قمری دیده می‌شود. کاشی‌هایی به رنگ آبی روشن، تیره و نیز سفید با لعاب‌هایی از رنگ سیاه در فضای داخل آرامگاه دیده می‌شوند و کاشی‌کاری‌های زیبایی که در محراب وجود دارند، آن را تماشایی کرده‌اند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها