0
از0 نظر

برج خان

    5
    نمایش

    برج خان یکی از جاذبه های تاریخی بندر ریگ در بوشهر است که در زمان خود با سبک معماری بیت میلانی ساخته شد. مصالحی که در این بنا به کار گرفته اند، سنگ‌های اسفنجی شامل فسیل‌ها، مرجان، گوش ماهی و صدف‌های دریایی است. بنای برج در سال ۱۷۷۷ میلادی ساخته شد و حدود 200 سال قدمت دارد. بنای دو طبقه ای برج خان از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده و اتاق‌ها اطراف حیاط مرکزی قرار دارند و حوضی هم در وسط حیاط است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    ویژگی‌ها برج خان

    بنای دو طبقه ای برج خان از دو بخش اندرونی و بیرونی تشکیل شده و اتاق‌ها اطراف حیاط مرکزی قرار دارند و حوضی هم در وسط حیاط است. هر طبقه دارای دو اتاق به ابعاد ۵×۵ است و بین آن‌ها راهرو وجود دارد. جلوی اتاق‌ها طارمه یا بالکن قرارگرفته که با ۱۴ ستون از نمای روبه رو نگه داشته شده‌است.

    سایر اطلاعات برج خان

    پشت بام دارای سرستون‌هایی با گل میخ گلوله‌ای است و از آن جایی که کاربرد نگهبانی داشته، روبه روی خلیج فارس قرارگرفته است.

    زمان مناسب بازدید برج خان

    اگر قصد دارید به بوشهر سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت، از اوایل آبان تا آذر یا دی و بهمن به بوشهر بروید و از برج خان کنید.

    سیمای عمومی برج خان

    ملاط و پوشش ساروج و پوشش سقف از نوعی چوب مخصوص به نام صندل (چندل) است که از مومباسا و هندوستان می‌آوردند و روی سقف تزییانت زیبایی را شکل داده اند. بنا دارای پرده کرکره‌های چوبی از پشت یعنی بیرون اتاق هاست. هلال‌های رنگی، زیبایی چشم نوازی به ساختمان بخشیده‌اند و نیز گره چینی‌های زیبای درها و پنجره ها و گنجه‌های دیواری زیبایی ویژه ای دارند. گچبری های زیبایی داخل بنا و در سردرها به کار رفته که شکل خاصی به ساختمان داده اند. قاب چوبی آیینه‌های نصب شده در اتاق‌ها و چوب لباسی و تزیینات چوبی که به شکل دم حیوانات و سر بز کوهی است، بنا را زیباتر کرده اند.

    تاریخچه برج خان

    بنای برج در سال ۱۷۷۷ میلادی ساخته شد و حدود 200 سال قدمت دارد.

    مشخصات برج خان

    برج خان یکی از جاذبه های تاریخی بندر ریگ در بوشهر است و آن زمان با سبک معماری بیت میلانی ساخته شد. مصالحی که در این بنا به کار گرفته اند، سنگ‌های اسفنجی شامل فسیل‌ها، مرجان، گوش ماهی و صدف‌های دریایی است. 

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تلفن عمومی
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها