0
از0 نظر

بنای مقبره امامزاده سلیمان

    11
    نمایش

    بنای مقبره امامزاده سلیمان، جاذبه‌ای تاریخی در استان مرکزی است که در آن ۶ امامزاده به نام‌های‌ هادی و سلیمان از نوادگان امام علی بن ابی‌طالب‌ (ع) و مهدی، مطهر، طاهر و حسین از نوادگان امام کاظم(ع) به خاک سپرده شده‌اند. براساس مستندات موجود، قدمت بنای مقبره امامزاده سلیمان به قرن هفتم هجری مربوط می‌شود. سپس تغییراتی در دوره صفویه در بخش‌هایی از بنا انجام شده و همچنین در دوره قاجار هم دو صحن دیگر در ضلع شمال و جنوب آن الحاق شده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات بنای مقبره امامزاده سلیمان

    بنای مقبره امامزاده سلیمان، جاذبه‌ای تاریخی در استان مرکزی است که در آن ۶ امامزاده به نام‌های‌ هادی و سلیمان از نوادگان امام علی بن ابی‌طالب‌ (ع) و مهدی، مطهر، طاهر و حسین از نوادگان امام کاظم(ع) به خاک سپرده شده‌اند.

    ویژگی‌ها بنای مقبره امامزاده سلیمان

    در این زیارتگاه سه مرقد شبیه به هم، با دیواره کاشی‌کاری‌شده وجود دارد که از آثار عصر صفوی به‌شمار می‌آید. این بقعه از سه قسمت سردابه و ساختمان ۸ ضلعی روی سردابه و ایوان تشکیل شده است. بقعه امامزاده سلیمان دارای ۴ درب در ۴ جهات اصلی بوده و ورودی این بنا در طرف شرق دارای یک درب چوبی با کنده‌کاری زیبا و هنرمندانه مربوط به سال ۹۳۵ و از آثار دوره صفویه است. روی این درب علاوه بر اشعار پارسی، آیاتی از قران کریم به چشم می‌خورد.

    سیمای عمومی بنای مقبره امامزاده سلیمان

    بنای مقبره امامزاده سلیمان، با معماری ۸ ضلعی، گنبد دو پوش و مصالح خشت و گل در شهر قدیمی نراق ساخته شده است. بنا با کاشی‌کاری گنبد و نماکاری آجر آراسته شده و داخل بنا هم با گچ‌بری‌های ساده، تزئین شده‌است.

    تاریخچه بنای مقبره امامزاده سلیمان

    قدمت بنای مقبره امامزاده سلیمان به قرن هفتم هجری مربوط می‌شود. سپس تغییراتی در دوره صفویه در بخش‌هایی از بنا انجام شده و همچنین در دوره قاجار هم دو صحن دیگر در ضلع شمال و جنوب آن الحاق شده است.

    زمان مناسب بازدید بنای مقبره امامزاده سلیمان

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان مرکزی، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای بازدید از این جاذبه است.

    سایر اطلاعات بنای مقبره امامزاده سلیمان

    براساس روایت‌های موجود، امامزادگان مدفون در این مقبره، اطراف نراق به شهادت رسیده و از آن جایی که مردم این شهر، پیرو مذهب شیعه و سادات علوی بودند، امامزاده‌ها را به شهر آورده و با احترام فراوان آنها را دفن کردند.

    نراق در استان مرکزی و در ۱۵ کیلومتری جاده دلیجان به مشهد اردهال قرار دارد. در این شهر آثار تاریخی و مذهبی فراوانی وجود دارد.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها