3.2
از6 نظر

تنگه امجز عنبرآباد

    1807
    نمایش

    تنگه امجز استان کرمان در 25 کیلومتری شرق عنبرآباد مسیر رودخانه بزرگ (دهنه بید) و آبادی وجود دارد که از قله های بلند جبال بارز میانی سرچشمه می گیرد. در طول تنگه، جاذبه های بکر و زیبایی مثل چشمه سارها، دیواره های سنگی، آبشار و... وجود دارد. بخشی از این تنگه که به شیرکش شهرت دارد. در دیواره های این تنگه، حوضچه های سنگی لبریز آب، آبشارهایی را ایجاد کرده است و صدای آب بر جذابیت این منطقه اضافه کرده است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات تنگه امجز عنبرآباد

    سرچشمه های این رودخانه از دامنه های شرقی ییلاق زیبای امجز آغاز و پس از عبور از میان باغ های گردو، زردآلو، جنگل های تمشک، روستاهای سردسیری چون امجز و آستانه را پشت سر می گذارد و وارد منطقه گرمسیری می گردد. در ادامه مسیر، باغ های مرکبات و خرمای بُندر گورسی، مُردار، موچین و دهنه بید را پشت سر می گذارد تا کیلومتر ها در دشت ادامه داشته باشد و شیارهای پهن و گاه عمیقی را ایجاد نماید.

    ویژگی‌ها تنگه امجز عنبرآباد

    آغاز سفر به این تنگه از «دهنه بید» آغاز می شود که در 24 کیلومتری شرق قرار دارد. تنگه ای که در طول آن جاذبه های بکر و زیبایی چون چشمه سارها، دیواره های سنگی، آبشار وغیره تجربه می گردد. در بخشی از این تنگه که به شیرکش شهرت دارد. دیواره‌های سنگی به بلندی بیش از40 متر و عرض بین 5 تا 10 متر وجود دارد که جریان آب کف آن، هیجان لذت بخشی به طبیعت گردان و ماجراجویان می‌بخشد. در بخشی از دیواره‌های این تنگه، حوضچه‌های سنگی لبریز آب، آبشارهایی را نمایان می‌کند که صدای حاصل از آب آنها بر کف تنگه، شکوهی صد چندان دارد.

    سایر اطلاعات تنگه امجز عنبرآباد

    عنبر آباد شهرستانی که روزگاری به عنوان یکی از بخش های جیرفت به شمار میرفت. از جمله شهرستان های جنوب استان است که با ۶۰۱ متر ارتفاع از سطح دریا،از غرب به دهستان اسفندقه و بخش فاریاب،از شرق به بخش ریگان از توابع بم،از جنوب به شهرستانهای کهنوج و رودبار جنوب و از شمال به شهرستان جیرفت محدود است. این شهرستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب است آنطور که حرارت آن در تابستان به ۵۰ درجه ی سانتی گراد میرسد. هر چند که در مناطق کوهستانی هوایی سرد و معتدل وجود دارد. بیشترین میزان بارندگی این شهرستان در زمستان و پائیز صورت می گیرد. مهمترین جریان دایمی استان کرمان یعنی هلیل رود،از غرب این شهرستان می گذرد.

    زمان مناسب بازدید تنگه امجز عنبرآباد

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی کرمان، بهترین زمان سفر برای بازدید از این جاذبه اوایل بهار و فصل پاییز است. بهتر است در روشنایی روز از این جاذبه طبیعی دیدن کنید.

    وسایل مورد نیاز تنگه امجز عنبرآباد

    هنگام بازدید از این جاذبه طبیعی، کفش مخصوص طبیعت گردی، یک دست لباس اضافه، عینک ضدآفتاب، کرم ضدآفتاب، کلاه، قمقمه آب، خوراکی های لازم، کمک های اولیه و کیسه زباله همراه داشته باشید.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی باید به 25 کیلومتری شرق عنبرآباد بروید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها