0
از0 نظر

روستای سرآقاسید

    1
    نمایش

    روستای سرآقاسید، از جاذبه های گردشگری طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می رود. با بازدید از این روستای پلکانی که به «ماسوله زاگرس» شهرت دارد، شاهد معماری متفاوتی خواهید بود به گونه ای که بام خانه پایینی، حیاط خانه بالایی است. در این روستای گردشگری، جاذبه های متعددی مانند چشمه نمک و امامزاده ای قدیمی وجود دارد. روستای پلکانی سر آقاسید در شهرستان کوهرنگ واقع شده و نام آن با شماره ۳۳۵۰۷ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    ویژگی‌ها روستای سرآقاسید

    از ویژگی های روستای سرآقاسید، می توان به ثبت نام آن در تاریخ آبان 1400 با شماره ۳۳۵۰۷ به عنوان یکی از آثار ملی ایران اشاره کرد. معماری متفاوت و پلکانی این روستا نیز از دیگر ویژگی های آن به شمار می رود.

    روستای سرآقاسید در زمینه های مختلفی مانند گردشگری طبیعی، مذهبی، تاریخی و تفریحی؛ مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان و مسافرانی که به چهارمحال و بختیاری سفر کردند، قرار می گیرد.

    مشخصات روستای سرآقاسید

    روستای پلکانی سرآقاسید، جاذبه ای توریستی و ارزشمند در استان چهارمحال و بختیاری است که معماری پلکانی دارد و به شکلی ساخته شده که بام خانه پایینی، حیاط خانه بالایی محسوب می شود. این روستا که در شهرستان کوهرنگ و دهستان میانکوه موگویی قرار گرفته، با نام «ماسوله زاگرس» نیز شناخته می شود و قدمتی چندین و چند ساله دارد.

    زمان مناسب بازدید روستای سرآقاسید

    با توجه به وضعیت آب و هوایی استان چهارمحال و بختیاری و شرایط جوی موجود در روستای سرآقاسید، فصل بهار و تابستان زمان مناسب برای بازدید از این جاذبه است. بهتر است بدانید، ساکنان این روستا در ماه‌های سرد سال، روزهای خود را پشت حصاری از برف و بدون هیچگونه ارتباطی با دنیای بیرون سپری می کنند.

    تاریخچه روستای سرآقاسید

    در این روستا، جاذبه های تاریخی نیز وجود دارد که بازدید از آن ها نیز خالی از لطف نیست. از جمله این جاذبه ها، می توان به امامزاده آقاسید اشاره کرد. این جاذبه با نام امامزاده سید عیسی(ع) شنلخته می شود که از نوادگان امام هفتم بوده و برخی معتقدند از دلایل تشکیل روستا، ارادت مردم عشایر به این امام بوده است. همه ساله بسیاری از گردشگران برای بازدید از بنای امامزاده به پایین روستا سری می زنند.

    سیمای عمومی روستای سرآقاسید

    علاوه بر طبیعت سرسبز، آب و هوای مطلوب، معماری تماشایی؛ امامزاده و چشمه ای دیدنی از جاذبه های مورد توجهخ و معروف موجود در ای روستا است. برای بازدید از چشمه نمک سرآقاسید، کافی است به ۱ کیلومتری روستای سر بزنید. چندمتری که از غرب روستا خارج شوید با پشت سر گذاشتن مسیری سرسبز به گردنه ای رسیده و سپس چشمه نمک موجود در روستا قابل مشاهده است. اطراف این چشمه نمک، تعداد زیادی درخت بلوط مشاهده می شود که در فواصل کمی از آن عشایر روستا زیست می کنند.

    پیشنهاد ویژه روستای سرآقاسید

    سفر به روستای سرآقاسید در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، یک پیشنهاد ویژه است. در این ایام، عشایری که از مناطق گرمسیر خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری وارد می‌شوند از مسیر همین روستا عبور کرده و منظره ای منحصر به فرد را خلق می کنند.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای بازدید از روستای سرآقاسید می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی، خود را به ۴۵ کیلومتری شمال غرب چلگرد برسانید. برای رسیدن به روستا، ابتدا از شهر چلگرد به سمت روستای شیخ علیخان حرکت می‌کنید. بهتر است بدانید، پس از آبشار شیخ علیخان، جادهٔ آسفالته تمام شده و جادهٔ خاکی به چشم می‌خورد. در ادامه مسیر، جاذبه‌هایی مانند غار یخی چما و قلهٔ زردکوه مشاهده می‌شود. پس از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر رانندگی، روستای سرآقاسید نمایان می‌شود.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها