0
از0 نظر

عمارت گلشن بوشهر

    17
    نمایش

    عمارت گلشن در خیابان ساحلی، محله بهبهانی بوشهر قرار گرفته است و به عنوان یکی از عمارت‌های باستانی، مقصدی تاریخی برای گردشگران به حساب می‌آید. شخصی به نام میرزا غلام حسین گلشن این عمارت را با سبک معماری بیت میلانی ساخته است. قدمت عمارت گلشن که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، به دوران قاجار برمی‌گردد و عمر این بنای تاریخی را می‌توان مربوط به حدود ۱۷۰ سال پیش دانست. سازمان میراث فرهنگی سال ۱۳۶۵ این عمارت را خریداری و مرمت کرد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    زمان مناسب بازدید عمارت گلشن بوشهر

    اگر قصد دارید به بوشهر سفر کنید پیشنهاد می‌کنیم از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت، از اوایل آبان تا آذر یا دی و بهمن به بوشهر بروید و از عمارت گلشن دیدن کنید. عمارت گلشن در حال حاضر، با کاربری اداری-فرهنگی، به ویژه موزه‌ سنگ فعالیت می‌کند و حدود بیست نوع سنگ قیمتی و تاریخی در آن به نمایش عموم گذاشته شده است.

    وسایل مورد نیاز عمارت گلشن بوشهر

    برای رفتن به عمارت گلشن، کفش مناسب پیاده‌روی و لباس مناسب فصل را بپوشید و کارت بانکی، پاوربانک، آب آشامیدنی، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب، همراه داشته باشید.

    ویژگی‌ها عمارت گلشن بوشهر

    عمارت گلشن در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۲۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. مساحت ساختمان ۱۲۳۰ متر است و از سه طبقه تشکیل شده‌ که طبقه اول شامل آب انبار، حمامُ دستشویی، آشپزخانه و محلی برای نگهداری خدمتکاران و طبقات دوم و سوم جهت سکونت و پذیرایی و امور تجاری بوده‌است. عمارت گلشن از چهارطرف با پلکان حلزونی به پشت بام راه دارد. در طبقه سوم ضلع شمالی اتاقی ساخته نشده و این گوشه خالی است. این عمل به دلیل رساندن باد خنک شمال به داخل ساختمان بوده‌است. ساختمان دارای حیاط مرکزی و تمامی اتاق‌ها اطراف آن هستند که همگی با درهای دو لنگه با هم ارتباط دارند.

    درب و پنجره‌‌ها از جنس چوب ساج و پوشش سقف از چوب چندل (صندل) است. ساختمان به کمک درهای متعدد خنک می‌شود. بیشتر اتاق‌ها پنج دری هستند و بین آن‌ها راهرو وجود دارد. این بنا با

    مشخصات عمارت گلشن بوشهر

    عمارت گلشن در خیابان ساحلی، محله بهبهانی بوشهر قرار گرفته است و به عنوان یکی از عمارت‌های باستانی، مقصدی تاریخی برای گردشگران به حساب می‌آید. شخصی به نام میرزا غلام حسین گلشن این عمارت را با سبک معماری بیت میلانی ساخته است.

    تاریخچه عمارت گلشن بوشهر

    قدمت عمارت گلشن به دوران قاجار برمی‌گردد و عمر این بنای تاریخی را می‌توان مربوط به حدود ۱۷۰ سال پیش دانست. سازمان میراث فرهنگی سال ۱۳۶۵ این عمارت را خریداری و مرمت کرد.

    پیشنهاد ویژه عمارت گلشن بوشهر

    عمارت طاهری، عمارت طبیب، عمارت کازرونی و مسجد کوفه، هم از جاذبه‌های نزدیک به عمارت گلشن هستند که پیشنهاد می‌کنیم از آنها هم دیدن کنید.

    شرایط استفاده عمارت گلشن بوشهر

    بازدید از عمارت گلشن رایگان است و می‌توانید از صبح تا پایان وقت اداری از این بنای تاریخی دیدن کنید.

    سیمای عمومی عمارت گلشن بوشهر

    بعد از مرمت، نمای بیرونی عمارت، سفیدکاری شده است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    با ماشین شخصی می‌توانید از مسیر خیابان ساحلی، محله بهبهانی، عمارت گلشن را ببینید.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    نمازخانه
    تلفن عمومی
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها