0
از0 نظر

قلعه کهک کهزاد

    5
    نمایش

    از جاذبه‌های تاریخی استان سیستان و بلوچستان می‌توان به قلعه کهک کهزاد زابل اشاره کرد که بخش‌هایی از آن به قوت خود باقی است. قدمت این قلعه به دوران اشکانیان و ساسانیان مربوط می‌شود و در آن زمان در نزدیکی رودخانه هیرمند و ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی زابل بنا شده است. براساس بسیاری از شواهد موجود، این سازه قدیمی به یک دژ نظامی شبیه است. نام قلعه کهک کهزاد در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۸۴، با شماره ثبت ۱۲۱۵۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات قلعه کهک کهزاد

    قلعه کهک کهزاد، قلعه‌ای چندین و چند ساله که در زمان خود با توجه به موقعیت خاص منطقه‌ای که در آن قرار گرفته، به عنوان یک دژ نظامی مورد استفاده بوده است. در واقع طبق کتاب جغرافیای نیمروز اثر ذوالفقار کرمانی، این قلعه را حشمت‌الملک جهت حفظ و حراست بند سیستان ساخته است.

    این سازه در نزدیکی رودخانه هیرمند و ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی زابل بنا شده است. اصلی‌ترین بخش‌های ساختمان قلعه شامل ساختمان مرکزی، برج و بارو می‌شود. ساختمان مرکزی در ضلع شمالی قرار دارد و اتاق‌های آن در دو طبقه است.

    زمان مناسب بازدید قلعه کهک کهزاد

    با توجه به وضعیت آب و هوایی سیستان و بلوچستان، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به این استان و بازدید از جاذبه‌های آن است. همچنین، اوایل دی تا اوایل بهمن نیز آب و هوای خنک و مطلوبی را در این شهر تجربه می‌کنید.

    تاریخچه قلعه کهک کهزاد

    در رابطه با تاریخچه قلعه کهک کهزاد باید بگوییم که قدمت آن به دوران اشکانیان و ساسانیان مربوط می‌شود.

    ویژگی‌ها قلعه کهک کهزاد

    از ویژگی‌های این جاذبه می‌توان به این نکته اشاره کرد که نام آن در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۸۴، با شماره ثبت ۱۲۱۵۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    چه جوری برم ؟

    ماشین شخصی

    برای بازدید از قلعه کهک کهزاد باید خود را به کوه خواجه برسانید و برای رسیدن به این کوه لازم است که در جاده اصلی محمدآباد– زاهدان قرار بگیرید. در همان ابتدای جاده تابلوهای راهنمایی برای نشان دادن مسیر به چشم می‌خورد. این جاده ابتدا به روستای سرسنگ و سپس به روستای ده لطف الله می‌رسد. فاصله ی روستای لطف الله تا کوه خواجه چیزی حدود سه کیلومتر است.
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    سختی مسیر
    متوسط (صعود ساده از معابر سنگی)
    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    تفریحات
    عکاسی
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها