0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده قرخود

    7
    نمایش

    مناطق حفاظت شده متعددی در کشور وجود دارد که منطقه حفاظت شده قرخود یا قره خود، نمونه‌ای از آن‌ها است. وجود منابع آبی غنی، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، چشمه‌های پرآب دائمی و فصلی از جذابیت‌های این منطقه سردسیر به شمار می‌رود. متوسط بارندگی سالیانه قرخود، بالاترین میزان بارندگی را در استان خراسان به خود اختصاص می‌دهد. این منطقه در استان خراسان شمالی و مجاور پارک ملی گلستان قرار دارد. قرخود در زبان محلی به‌ معنای ترسناک است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده قرخود

    منطقه حفاظت شده قرخود در شمار جاذبه‌های طبیعی استان خراسان شمالی قرار می‌گیرد که به دلیل وجود پوشش گیاهی و جانوری متنوع، از ارزش فراوانی برخوردار است. این منطقه از نظر منابع آبی غنی است و علاوه بر ۳۵ چشمه پرآب منطقه، تعدادی چشمه کم‌آب دائمی و فصلی دیگر نیز در آن وجود دارد.

    این منطقه از نظر متوسط بارندگی سالیانه تقریباً بالاترین میزان بارندگی را در استان خراسان دارد و دمای منطقه نیز سردسیر است و در ارتفاعات و شیب‌های شمالی، یخبندان دائمی از آذر ماه تا پایان سال وجود دارد.

    تاریخچه منطقه حفاظت شده قرخود

     قرخود کوهی در شرق این منطقه است که به زبان محلی به معنای ترسناک است به علت ارتفاع زیاد و صخره‌ای و صعب‌العبور بودن، مردم از رفتن به آن کوه وحشت داشتند و به همین علت به این نام خوانده می‌شود. 

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده قرخود

    منطقه حفاظت شده قرخود به علت واقع شدن در شرق پارک ملی گلستان از نظر بوم‌شناسی گیاهی و جانوری و داشتن شرایط زیستگاهی نادر دارای ارزش فراوانی است. 

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده قرخود

    پوشش گیاهی این منطقه شاملپارس، کرکو، گوجه وحشی، زالزالک، گلابی، گردو، زبان گنجشک، زرشک، گون و درمنه می‌شود. پوشش جانوری آن نیز شامل قوچ میش اوریال، کل و بز، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای، آهو، کفتار، روباه، شغال، خرگوش، تشی، انواع گربه‌های وحشی، سمور و سنجاب است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده قرخود

    باتوجه به وضعیت آب هوایی استان خراسان شمالی بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه است.

    وسایل مورد نیاز منطقه حفاظت شده قرخود

    هنگام بازدید از این منطقه بهتر است مواردی همچون کفش مناسب طبیعت‌گردی، یک دست لباس اضافه، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، کلاه و پاوربانک به همراه داشته باشید.

    سایر اطلاعات منطقه حفاظت شده قرخود

    به تعریف سازمان حفاظت از محیط زیست، منطقه حفاظت‌شده به اراضی به نسبت وسیع با ارزش حفاظتی زیاد گفته می‌شود که با هدف حفظ و احیای رویشگاه‌های گیاهی و زیستگاه‌های جانوری انتخاب می‌شوند.

    چه جوری برم ؟

    افزودن راهنمایی مسیر :

    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    پارکینگ/ جای پارک
    مناسب برای کهنسالان
    مناسب برای کودکان
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها