0
از0 نظر

منطقه حفاظت شده هراز

    5017
    نمایش

    منطقه حفاظت شده هراز با مساحت 15481 هكتاردر استان مازندران واقع شده است که از سال 1380 تحت حفاظت قرار گرفت. منطقه حفاظت شده هراز منطقه اي است كوهستاني با دره هاي عميق و پر آب است كه رود هراز آن را به دو نيمه شرقي و غربي تقسيم مي كند. مهمترین گونه های جانوری این منطقه شامل پلنگ، خرس قهوه ای، مرال، شوکا، کل و بز وحشی، گرگ و قرقاول است. پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده هراز شامل جنگل های هیرکانی و مرتع ییلاقی است.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات منطقه حفاظت شده هراز

    منطقه حفاظت شده هراز (سیاه بیشه) در جنوب شهرستان آمل در استان مازندران واقع شده است.

    زمان مناسب بازدید منطقه حفاظت شده هراز

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    تاریخچه منطقه حفاظت شده هراز

    این محدوده از سال 1380 به لیست مناطق حفاظت شده کشور پیوست.

    ویژگی‌ها منطقه حفاظت شده هراز

    منطقه حفاظت شده هراز هم کوهستانی و هم جنگلی است با دره های عمیق و پر آب که رود هراز آن را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می کند.

    سیمای عمومی منطقه حفاظت شده هراز

    پوشش گیاهی منطقه حفاظت شده هراز شامل جنگل های هیرکانی و مرتع ییلاقی است.مهمترین گونه های جانوری این منطقه شامل پلنگ، خرس قهوه ای،مرال، شوکا، کل و بز وحشی، گرگ و قرقاول می باشد.

    نکات منفی منطقه حفاظت شده هراز

    تجاوز به عرصه ، تخریب اراضی منابع ملی و قاچاق چوب از جمله موارد منفی این منطقه حفاظت شده است، همچنین نیروی انسانی، تجهیزات انفرادی و خودروی کافی برای آن در نظر گرفته نشده است.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    محل کمپ
    بوفه
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    پمپ بنزین
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    پیاده‌روی
    شکم‌گردی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.

    برچسب ها
    منطقه حفاظت شده هراز رودخانه منطقه حفاظت شده منطقه هراز منطقه رودخانه حفاظت شده منطقه منطقه هراز حفاظت شده رودخانه هراز منطقه هراز حفاظت شده هراز رودخانه رودخانه منطقه رودخانه حفاظت شده رودخانه هراز منطقه حفاظت شده هراز منطقه حفاظت شده رودخانه منطقه هراز حفاظت شده منطقه هراز رودخانه منطقه رودخانه حفاظت شده منطقه رودخانه هراز حفاظت شده منطقه هراز حفاظت شده منطقه رودخانه حفاظت شده هراز رودخانه حفاظت شده هراز منطقه حفاظت شده رودخانه منطقه حفاظت شده رودخانه هراز هراز منطقه حفاظت شده هراز منطقه رودخانه هراز حفاظت شده منطقه هراز حفاظت شده رودخانه هراز رودخانه منطقه هراز رودخانه حفاظت شده رودخانه منطقه حفاظت شده رودخانه منطقه هراز رودخانه حفاظت شده منطقه رودخانه حفاظت شده هراز رودخانه هراز منطقه رودخانه هراز حفاظت شده منطقه حفاظت شده هراز رودخانه منطقه هراز رودخانه حفاظت شده منطقه رودخانه حفاظت شده هراز منطقه هراز حفاظت شده رودخانه منطقه هراز رودخانه حفاظت شده منطقه حفاظت شده رودخانه هراز حفاظت شده منطقه هراز رودخانه حفاظت شده منطقه رودخانه هراز حفاظت شده هراز رودخانه منطقه حفاظت شده هراز منطقه رودخانه هراز منطقه حفاظت شده رودخانه هراز حفاظت شده منطقه رودخانه هراز رودخانه منطقه حفاظت شده هراز رودخانه حفاظت شده منطقه رودخانه منطقه حفاظت شده هراز رودخانه حفاظت شده منطقه هراز رودخانه هراز منطقه حفاظت شده رودخانه حفاظت شده هراز منطقه رودخانه هراز حفاظت شده منطقه