0
از0 نظر

هتل قدیم رامسر

    1406
    نمایش

    هتل قديم رامسر هتلي تاريخي در مرکز شهر رامسر جنب پارک ملي و در نزديکي کاخ مرمر (موزه تماشاگه خزر) است. هتل قديم رامسر يکي از معدود هتل‌ هايي است که در فهرست ثبت آثار ملي قرار گرفته‌ است.هتل قديم رامسر بر اساس معماری تخت جمشید و ایران باستان ساخته شده است. این بنا هم‌چون بناهای ایران باستان پله‌هایی باشکوه دارد و نقش برجسته فضای داخلی آن تزیین شده است. معماری این هتل شباهت زیادی به سبک آرت دکو دارد.

    warning icon
    اگر فکر میکنی این اطلاعات نیاز به اصلاح یا افزودن داره . روی دکمه زیر کلیک کن

    مشخصات هتل قدیم رامسر

    هتل قدیم رامسر هتلی در مرکز شهر رامسر است که در فهرست آثارملی ایران ثبت شده است. طبقه اول محل استراحت مهمانان، طبقه دوم رستوران و تالار پذیرایی و در طبقه سوم تالار اجتماعات و اتاق‌های هتل قرار دارد. هتل رامسر دارای یک زیرزمین است که تبدیل به سفره خانه سنتی شده و در مجموع دارای ۲۵ اتاق و ۵ سوئیت است.

    تاریخچه هتل قدیم رامسر

    هتل قدیم رامسر به سبک معماری آرت دكو توسط معماران آلمانی كه در زمان پهلوی اول به فعالیت‌ های ساختمان‌ سازی دولتی اشتغال داشته‌ اندساخته شد. ساخت این هتل در سال ۱۳۱۱ همزمان با تونل و جاده کندوان و دانشگاه تهران آغاز و ۳ سال به طول انجامید و بهره‌ برداری کامل از آن در سال ۱۳۱۷ صورت گرفت.

    ویژگی‌ها هتل قدیم رامسر

    هتل قدیم رامسر یکی از معدود هتل‌ هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته‌ است.

    امکانات ویژه هتل قدیم رامسر

    این جاذبه دارای امکاناتی همچون: مجموعه ورزشی شامل زمین بازی، پارک کودک، استخر روباز و همچنین مجتمع آب درمانی، رستوران و کافی شاپ و... است.

    سیمای عمومی هتل قدیم رامسر

    زیربنای هتل قدیم رامسر حدود ۵۰۰۰ متر مربع می‌باشد که در ۳ طبقه ساخته شده‌است، هتل به لحاظ نوع معماری، زیبایی، موقعیت مکانی و تجهیزات یکی از مشهورترین هتل‌ های خاورمیانه به شمار می‌ رود.

    ورودی اصلی در جهت شمالی است و پلکان سراسری آن با مجسمه‌ های دختران مشعل به دست، رستم و سهراب، شیرهای غران و گلدان‌ های تزیینی آراسته شده‌ است. در دو سوی نمای بالای هتل، دو نقش برجسته نبرد انسان با شیر و گاو به چشم می‌خورد. ورودی هر طبقه با ستون‌ های تزیینی گچی و طاق‌ های هلالی تزیین شده و نرده‌ های پلکان داخلی از چوب‌ های خراطی شده و طرح‌ های گلدانی شکل است.

    بیشتر سقف‌ ها دارای گچ‌بری از نوع گیاهی و ورودی اتاق‌ ها دارای تزیینات گچی از نوع شمسه‌ ای و پر طاووس است. باغ مصفایی در جنوب هتل قرار دارد که به گونه‌ای زیبا باغچه‌بندی و گل‌آرایی شده و در فواصل مختلف جایگاه‌ های ویژه برای استراحت و پذیرایی مهمانان اختصاص یافته‌ است. اروپایی‌ ها در ساخت هتل نقش بسزایی داشتند و مجموعه‌ ای از سلیقه‌ آلمانی‌ها که در ساخت آن حرف اول را زدند، انگلیسی‌ ها که طراحی داخلی را عهده داشتند و ایتالیایی‌ ها که محوطه سازی کردند را در خود گرد آورده‌ است.

    در ورودی از بتن و ساج ساخته شده و بسیار خیره کننده‌ است. در حیاط پشتی این هتل نمادی نصب شده که ۴۰ نماینده از ۴۰ کشور صلح و دوستی در هنگام سفر خود به ایران در گذر از رامسر و اقامت در هتل قدیم رامسر آن را نصب کردند.

    سایر اطلاعات هتل قدیم رامسر

    در همان سال‌ های اول ساخت هتل قدیم رامسر، که البته هتل بنیاد پهلوی نام داشته، دست اندرکاران در پی وجود چشمه آبگرم در نزدیکی آن بودند که با آزمایش این آبگرم متوجه شدند در بین ۱۱۰ چشمه آبگرم شناسایی شده در آن زمان در جهان دارای رتبه هفتم است و به این ترتیب در کنار هتل، مجموعه آبگرم برای آب درمانی هم راه اندازی شد. در کنار هتل قدیم رامسر هتل دیگری نیز احداث شده است که به مجموع آنها هتل های آزادی رامسر می گویند.

    زمان مناسب بازدید هتل قدیم رامسر

    باتوجه به وضعیت آب و هوایی استان مازندران فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه هستند.

    چه جوری برم ؟
    این نزدیکی چی بخوریم ؟
    این نزدیکی کجا‌بمونیم ؟
    این نزدیکی از کجا بخریم ؟

    امکانات و ویژگی‌ها

    امکانات کلی
    مناسب برای بانوان
    کارتخوان
    مناسب برای کهنسالان
    سرویس بهداشتی
    سرپوشیده
    محل استراحت
    مناسب برای کودکان
    آنتن‌دهی تلفن همراه
    تفریحات
    عکاسی
    سختی مسیر
    آسان (راهپیمایی)
    نظر خودتو به دیگران بگو
    تجربه و نظر خودت از سفر رو با ما به اشتراک بذار
    ارسال عکس
    تجربه خودت از سفر رو به بقیه هم نشون بده
    پاسخ سریع دریافت کن
    سوال‌های خودت رو از همسفران و کارشناسان ما بپرس
    پرسش سوال
    Waves Waves Waves

    یه نقطه جدید معرفی کن

    اگه فکر می‌کنی یه مقصد واسه بیرون زدن، سراغ داری و ما معرفیش نکردیم، خودت می‌تونی داخل سایت به بقیه معرفی کنی. دم شما گرم که همراهی.